اخبار روز

گرما تخم‌مرغ را ارزان کرد؛ شانه‌ای ۸۵هزار تومان

گرما تخم‌مرغ را ارزان کرد؛ شانه‌ای ۸۵هزار تومان

– اخبار اقتصادی –

محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران اظهار داشت: مشکلاتی و خلأهایی برای تأمین نهاده‌های دامی از جمله سویا وجود داشت که با ورود وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و شخص قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی این مسائل در حال رفع است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمده است تا محموله‌های واردکنندگان نهاده‌های دامی در کمترین زمان ممکن ترخیص شود، افزود: بارگیری نهاده‌ها در حال انجام است و روزانه حجم قابل‌توجهی نهاده به‌سمت کشور منتقل می‌شود.

مرغ آرین‌پلاس به‌زودی در بازار عرضه می‌شود

مشکل تأمین نهاده‌های دامی تا دو هفته آینده به‌طور کامل رفع می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ادامه داد: با اقدامات در دست انجام، به‌نظر می‌رسد ظرف یک تا دو هفته آینده بازار تأمین نهاده‌های دامی در کشور دوباره به شرایط پایدار و مناسبی برگردد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم و میزان مصرف کاهش یافته است، قیمت تخم‌مرغ نیز در بازار کاهش یافته است و زیر نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد به همین منظور شرایط صادرات مازاد تولید و خرید توافقی این محصول فراهم شده است.

افت قیمت تخم‌مرغ نقدینگی مرغداران را کاهش داد

مرادی با اشاره به اینکه مرغداران برای تأمین سرمایه در گردش خود دچار مشکل هستند، گفت: با توجه به اینکه مرغداران نتوانستند محصول خود (تخم‌مرغ) را به‌نرخ مصوب به فروش برسانند، نقدینگی لازم برای ورود به چرخه تولید و خریداری نهاده‌ها کاهش یافته است به همین منظور از وزارت جهاد کشاورزی درخواست می‌شود مرغداران را یاری کند.

وی متذکر شد: بخش کشاورزی در تمام دنیا مورد حمایت هستند و مشکلات فصلی تولید، شرایط  ادامه کار را دشوار کرده است.

مرادی یادآور شد: هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری در حالی ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت مصوب این محصول ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ادامه داد: در میادین میوه و تره‌بار تخم‌مرغ متناسب با قیمت فروش مرغداران به فروش می‌رسد اما در سطح شهر شاهد گرانی فروش این محصول نیز هستیم و آن افت قیمت صورت‌گرفته رعایت نمی‌شود.

وی ابراز کرد: قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰عددی در میادین میوه و تره‌بار حدود ۸۵ هزار تومان است که زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا