کرمان

خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده‌های جنوب کرمان

مجتبی رئیسی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب کرمان از بازگشایی ۳ مسیر قلعه‌گنج – فنوج و قلعه‌گنج – جاسک و رودبار- زهکلوت در جنوب استان کرمان توسط عوامل راهداری خبر داد و گفت :هم‌اکنون تردد در این محورها به روال عادی برگشته است.

وی با اشاره به خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده‌های جنوب استان کرمان در پی بارش باران عنوان کرد: در این سیلاب حجم زیادی از راه‌های روستایی، پل‌ها و ابنیه فنی در محورهای اصلی و بین‌شهرستانی دچار خسارت شده‌اند که با توجه به گستردگی منطقه همچنان کارشناسان در حال جمع‌آوری اطلاعات و مشاهدات میدانی هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه تمامی محورهای اصلی جنوب کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد، همچنین از ادامه روند فعالیت‌های ماشین‌آلات راهداری در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان خبر داد.

 وی تصریح کرد: با توجه به حجم بارش‌ها که بیش از بارش یک سال آبی بوده است، افزود: از فرداصبح کار تیغ‌زنی و مرمت اولیه راه‌های روستایی در جنوب کرمان آعاز خواهد شد.

معاون راهداری اداده کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تامین به‌موقع اعتبارات برای ساخت و احداث پل‌ها و ابنیه خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده را ضروری دانست و گفت: اقدامات اولیه برای ایجاد عبور و مرور ایمن خودروها در مناطق سیل‌زده انجام شده است و با حمل لوله و ایجاد پل‌های موقت لوله‌ای مسیرهای آسیب‌دیده مرمت موقت شده است که باید با توجه به بارش‌های پیش رو اقدامات اساسی برای احداث پل‌ها و ابنیه جدید لحاظ شود.

انتهای پیام ۸۰۰۳۲/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا