اجتماعی

بدهکاری ۳۱ هزار میلیاردی “نمایشگاه بین‌المللی تهران” به شهرداری

بدهکاری ۳۱ هزار میلیاردی “نمایشگاه بین‌المللی تهران” به شهرداری

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمد آقامیری در جریان یکصدوهفتادوششمین جلسه شورایی شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه حمل و نقل و ترافیک استان تهران در ارتباط با شناورسازی ساعت کاری ادارات بحث و تبادل نظر شده است، اظهار کرد: چند روز از اجرای این طرح نگذشته اما ۵ درصد به ترافیک شهر تهران افزوده شده است؛ این در حالی است که با آغاز سال تحصیلی ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

این عضو شورای شهر تهران در ارتباط با نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی سئول تصریح کرد: در این جلسه عنوان شد که شهرداری تهران مقصر است که ایستگاه مترو در محل نمایشگاه بین‌المللی را فعال نکرده و ما در آن جلسه گفتیم به هیچ عنوان ایستگاه در نمایشگاه احداث نخواهیم کرد، چرا که نمایشگاه شهر آفتاب ۱۳۷ هزار متر مربع وسعت دارد و هیچ نقصی در آن وجود ندارد اما به دلیل منافع، حاضر نیستند از آن دل بکنند!

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی سئول ۳۱ هزار میلیارد تومان بدهکار است و شهرداری می‌تواند در این مورد اعمال قانون کند و این نمایشگاه را ببندد، گفت: ما در آن جلسه صراحتا تمام موارد را اعلام کردیم.

به گزارش برگزیده های ایران، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر من به شهرداری نیست بلکه به دولت است، گفت: برپایی نمایشگاه اخیر در سئول به شدت کام مردم را تلخ کرده است. اگر دولت همکاری نکند تهدیدهایمان را عملیاتی می‌کنیم.

وی گفت: از شنبه تا دوشنبه نمایشگاه شکلات و شیرینی در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد اما کام ده‌ها هزار نفر که در بزرگراه شهید چمران، مدرس و خیابان سئول تردد می‌کردند و ساعت‌ها در ترافیک سرگردان بودند، تلخ بود. تذکر من به شهرداری نیست و می‌خواهم دولت بشنود.

وی تأکید کرد: رئیس شورا دو بار تذکر درست و تندی به دولت داده اما کسی نمی‌شنود؛ چقدر این پول برای دولت ارزش دارد که این میزان نارضایتی برای مردم در این شرایط ایجاد می‌کنند؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقاضا می‌کنیم این موضوع در نامه‌ای مکتوب به رئیس‌جمهور و وزیر صمت ارسال شود؛ اگر اقدامات عملیاتی نشد ما تهدید خود را عملیاتی می‌کنیم. سال ۱۳۸۲ یک بار این تهدید را انجام دادیم و رئیس‌جمهور با ما تفاهمنامه نوشت که در نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه برگزار نشود. اینکه برای اندکی برای جان مردم ارزش قائل نشوند، وحشتناک است.

مهدی چمران ادامه داد: چرا کام مردم را تلخ می کنند؟ این مایه تأسف است و تعجب می‌کنم از مدیر عامل نمایشگاه سئول که چشمان خود را بسته و جلو می‌رود و نمی‌داند کجا می‌رود؟ معامله هم نمی‌کنند چون رقمی به آنها نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه من از دو نمایشگاه در شهر آفتاب بازدید کردم و شرکت‌کنندگان از شرایط رضایت داشتند، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم به شهر آفتاب بروید؛ این مجموعه با مدیر فعال خود کارش را انجام می‌دهد اما در نمایشگاه بین‌المللی هم نمایشگاه برگزار نکنید.

انتقال نمایشگاه‌ها به “شهرآفتاب” نیازمند دستور عاجل رئیس جمهور است

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، طرح یک فوریتی در خصوص مصوبه بلیط الکترونیکی حمل و نقل برای رزمندگان در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.

همچنین در جلسه امروز انتخاب ۱۰ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در شعب ۱۰ گانه کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که با تصویب اعضای شورای شهر تهران، ۹ نفر از اعضای قبلی در سمت خود ابقا و زهرا شمس احسان جایگزین علی‌اصغر قائمی در شعب ۱۰ گانه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها شد.

به گزارش برگزیده های ایران، در جلسه امروز بررسی بیست و پنجمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در همین ارتباط نامگذاری‌ها به جز یک مورد با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در جریان جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران به بررسی پلاک ثبتی پرونده چندین باغ پرداختند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا