بین الملل

واکنش تند نتانیاهو به سخنان اردوغان؛ او باید آخرین نفری باشد که درباره حقوق بشر سخن می‌گوید

واکنش تند نتانیاهو به سخنان اردوغان؛ او باید آخرین نفری باشد که درباره حقوق بشر سخن می‌گوید

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره تروریست بودن کابینه نتانیاهو، رجب طیب اردوغان را به بمباران روستاهای ترکیه متهم کرد که و گفت: «فردی که چنین کاری را انجام می‌دهد باید آخرین نفری باشد که از دم از حقوق بشر می‌زند و به ما درس‌های اخلاقی می‌دهد».

وی همچنین رئیس جمهور ترکیه را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرد و مدعی شد: «اردوغان یکی از کسانی است که از تروریسم حمایت می کند، اما اسرائیل را به دولت تروریستی می‌خواند، این در حالی است که رئیس جمور ترکیه از حماس حمایت می‌کند. از اردوغان که خود روستاهای ترکیه را منفجر می کند، پند و نصیحت قبول نمی کنم».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه در نشست گروه پارلمانی حزب حاکم «عدالت و توسعه» در آنکارا در محکومت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اسرائیل در حال ارتکاب «تروریسم دولتی» در غزه است و قوانین بین‌المللی را در آنجا نقض می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: «با صراحت تمام می‌گویم که اسرائیل یک رژیم تروریستی است».

نتانیاهو در حالی تروریست بودن رژیم صهیونیستی را انکار می‌کند که طبق جدیدترین آمار دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین، شمار شهدای غزه از آغاز جنگ به ۱۱۵۰۰ نفر و شمار مجروحان هم به ۲۹۸۰۰ نفر رسیده است که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها زن و کودک هستند.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا