بین الملل

بیانیه ارتش پاکستان در واکنش به حمله نظامی علیه ایران

بیانیه ارتش پاکستان در واکنش به حمله نظامی علیه ایران

ارتش پاکستان در این بیانیه آورده است که حملات در نقاط مرزی ایران ۶ پایگاه وابسته به «ارتش آزادی بخش بلوچستان» را با دقت هدف قرار داد.

ارتش پاکستان تاکید کرد که در این حملات هیچ نظامی یا غیر نظامی ایرانی مورد هدف قرار نگرفته‌اند.

وزارت خارجه پاکستان نیز ضمن تاکید بر همکاری مشترک با ایران درخصوص مبارزه با تروریسم، گفت این کشور یک سری «حملات دقیق علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در داخل ایران» انجام داده که در نتیجه آن تعدادی از «تروریست‌ها» کشته شدند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: پاکستان تماما به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و هدف از این اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که اهمیت بالایی دارد و نمی‌توان آن را به خطر انداخت.

وزارت امور خارجه پاکستان در پایان این بیانیه نوشت: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

در همین راستا، یک مقام ارشد اطلاعاتی پاکستان امروز پنجشنبه گفت ارتش پاکستان حملات هوایی را علیه «گروه‌های مسلح ضد پاکستانی» صورت داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام نوشت: «من تنها می‌توانم تایید کنم که حملاتی را علیه گروه‌های مسلح ضدپاکستانی در داخل ایران انجام داده‌ایم.

وزارت خارجه پاکستان همچنین در بیانه دیگری اعلام کرد: «ما خواهان تداوم ارتباط با کشورهای همسایه از جمله ایران برای مقابله با تهدید تروریسم و برقراری صلح هستیم».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان گفت: «ما خواهان تشدید تنش نیستیم و امیدواریم همه این را درک کنند. کانال‌های ارتباطی میان پاکستان و ایران وجود دارد».

پیش از این، «علیرضا مرحمتی» معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته‌شدن هفت غیر ایرانی در نزدیکی مرز پاکستان و ایران خبر داده بود.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا