اجتماعی

آمار دلخراش سازمان ملل از فاجعه زلزله در افغانستان

آمار دلخراش سازمان ملل از فاجعه زلزله در افغانستان

«دانیل پیتر اندرس»، مسئول دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان (اوچا) اعلام کرد: وضعیت در مناطق زلزله‌زده هرات برای سازمان‌های کمک رسان «مسابقه‌ با زمان» است زیرا تا زمستان فرصت نمانده است.

باوجودی که تشکل‌های مردمی و سازمان‌های امدادی با نیازمندان در حال همکاری هستند اما کمک‌های بیشتری نیاز است.

مسئول دفتر اوچا گفت: نهادهای بشردوستانه در افغانستان یک طرح اولیه با تمرکز به بهبود شرایط یک میلیون ۱۴ هزار نفر ایجاد کرده‌اند که خانه‌هایشان ویران شده یا به شدت آسیب دیده است.

اندرس خاطرنشان کرد: پاسخ به بحران در برنامه ۲۰۲۳ «واکنش افغانستان» به شدت با کمبود بودجه مواجه است و این طرح ممکن است در صورت لزوم مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد زلزله در هرات به «کوهی از سختی» برای افغان‌ها افزوده است.

«فیلیپ کروپف»، سخنگوی برنامه جهانی غذا برای افغانستان که پس از نخستین زلزله هفته گذشته به روستاهای آسیب دیده رفته بود، نیز اظهار داشت: «جوامع زلزله زده اکنون به سختی قادر به تغذیه خود هستند و هر یک از این بحران‌ها آنها را به فقر مطلق باز می‌گرداند».

وی تأکید کرد: ۴۰ سال درگیری تقریباً بدون وقفه، سطوح بالای ناامنی غذایی، پنج سال خشکسالی یا شرایط مشابه خشکسالی و رکود اقتصادی با از بین بردن معیشت و شغل‌ها آسیب‌پذیری جوامع زلزله زده را بیشتر کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ سازمان ملل در زلزله هرات بیش از ۳۳ هزار خانه ویران شده است، ۲ هزار و یکصد خانه نیز به شدت آسیب دیده و ۱۷۰۰ خانه نیز نسبتاً آسیب دیده‌اند.

۲۳۳۲۳۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا