چهارمحال و بختیاری

واحدهای تولیدی چهارمحال وبختیاری به‌علت رکود در بازار و قیمت‌های دستوری دچار مشکل هستند

واحدهای تولیدی چهارمحال وبختیاری به‌علت رکود در بازار و قیمت‌های دستوری دچار مشکل هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری ، جلسه هم‌اندیشی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست شهرام زارعرئیس اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت محیط کسب و کار در استان، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان به‌علت رکود در بازار و قیمت‌های دستوری دچار مشکل هستند.

وی افزود: عارضه‌یابی در حوزه تولید در چهارمحال و بختیاری انجام شده است، به‌نظر می‌رسد دولت برای حل مشکلات باید از کارشناسان و متخصصان خبره استفاده کند.

زارع با بیان اینکه واحدهای تولیدی با مشکل تامین سرمایه مواجه هستند، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دشواری تامین مالی از بانک‌ها، بی‌ثباتی سیاست‌ها و مقررات‌ها، قیمت‌گذاری دستوری، بروکراسی اداری در صدور مجوز، کمبود نیروی کار ماهر و تامین سرمایه در گردش از جمله مهم‌ترین مشکلات در محیط کسب و کار است.

وی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری برای تامین نیروی کار با مشکل مواجه هستیم، یادآور شد: آموزش‌ها باید تخصصی و کاربردی باشد.

زارع با بیان اینکه برخی قوانین دارای انعطاف هستند، خاطرنشان کرد: باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات تلاش کنیم.

اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار دراستان

جلیل رضوی دبیر اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح پایش ملی محیط کسب و کار، اظهار کرد: در اجرای این طرح اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون مشارکت دارند.

وی افزود: برای پایش محیط کسب و کار شاخص‌هایی وجود دارد که یکی از این شاخص‌ها انجام نظرسنجی و تکمیل پرسشنامه از جامعه هدف است، این پایش به‌صورت فصلی از فعالان اقتصادی منتخب انجام می‌شود.

درطرح پایش ملی محیط کسب و کار استان چهارمحال وبختیاری رتبه ۲۳ کشور است

در پایان ابراهیم رئیسی مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذار استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کنترل محیط کسب و کار بر عهده تولیدکنندگان نیست، اظهار کرد: بنابراین برای باید با این محیط سازگار شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بهبود فضای کسب و کار است، گفت: باید در این حیطه به خوبی ایفای نقش کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه امنیت سرمایه‌گذاری در استان پایین است، خاطرنشان کرد: اما در طرح پایش ملی محیط کسب و کار رتبه ۲۳ را داریم، باید یک متولی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی انتخاب شود، باید ایرادات فرآیندها را برطرف کنیم تا صدور مجوزات تسهیل شود

گفتنی است ،در پایان اعضا پیشنهادت و نظرات خود را در راستای بهبود فضای کسب و کار در چهارمحال و بختیاری ارائه دادند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا