قم

دانش‌آموزان و معلمان استان قم در حفظ منابع طبیعی مشارکت می‌کنند

به گزارش برگزیده های ایران از قم، نشست امضای تفاهم‌نامه میان مدیرکل آموزش وپرورش و مدیرکل  منابع طبیعی وآبخیزداری استان قم با موضوع بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان و معلمان و سوادآموزان به‌عنوان همیاران طبیعت در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در مورد نقش بی‌نظیر دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان استان در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی اظهار کرد: با توجه به سطح وسیع استان و تنوع فعالیت‌های منابع طبیعی آشنایی با دانش‌آموزان با مباحث مرتبط با حوزه منابع طبیعی می‌تواند موجب مشارکت آحاد جامعه در حفظ منابع طبیعی شود.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: منابع طبیعی به ویژه فضاهای سبز در ایجاد نشاط میان دانش آموزان و تجدید قوای فکری آن‌ها برای یادگیری مطلوب‌تر مطالب آموزشی نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از فضاهای موجود در اردوگاه‌های ملاصدرا وپانزده خرداد تلاش می‌کنیم تا روش‌های حفظ و حراست از منابع طبیعی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه در کتب درسی در مورد منابع طبیعی آموزه‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری معلمان دانش‌آموزان را با این مطالب بیشتر آشنا کنیم.

همچنین، ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اعلام آمادگی این اداره‌کل برای مشارکت در طرح همیاران طبیعت گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز در برنامه‌های فرهنگی و پرورشی ویژه دانش‌آموزان بهره‌مند شویم.

حمیدرضا زمانی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز هدف طرح همیاران طبیعت را ساماندهی و استفاده از توانایی اقشار مختلف در جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش با تکیه بر ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان می‌تواند در راستای فرهنگ‌سازی در عرصه منابع طبیعی نقش مهمی را ایفا کند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا