Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
درد دل‌های سرمربی کشتی فرنگی بعد از نایب‌ قهرمانی/ از سرماخوردگی کشتی‌گیران تا گلایه از عدم استقبال - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار ورزشی

درد دل‌های سرمربی کشتی فرنگی بعد از نایب‌ قهرمانی/ از سرماخوردگی کشتی‌گیران تا گلایه از عدم استقبال

فرشاد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، درباره مسابقات کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان و عملکرد کشتی‌گیران، اظهار داشت: این مسابقات پیش زمینه‌ای برای تیم ملی بزرگسالان است که در آینده می‌توانند تیم ما را تغذیه کنند. مسابقات صربستان در سطح بالایی برگزار شد و اگر سطح آن بیشتر از نروژ نبود، کمتر هم نبود. ما تیمی با ترکیب ورزشکاران باتجربه و جوان را به مسابقات اعزام کردیم. سال ۲۰۱۹ قهرمان شده بودیم اما امسال بدشانسی آوردیم.

* به خاطر کرونا یکسال مسابقه‌ای نبود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به مریضی کشتی‌گیران در مسابقات جهانی، یادآور شد: قبل از اعزام به مسابقات ۲-۳ تا از بچه‌ها مریض شدند، خودم هم همین طور همین باعث شد بچه‌ها توانایی لازم را نداشته باشند. سال گذشته به خاطر کرونا هیچ مسابقه‌ای برگزار نشد. تیم ما در سال ۲۰۱۹ تیم بسیار خوبی بود، دلخانی، ساروی، گرایی و یوسفی در آن تیم بودند که امسال با بزرگسالان افتخار کسب کردند. یکسال وقفه باعث شد تا شناختی نسبت به نفرات نداشته باشیم.

* با ترفند دادمرز را به مسابقه رساندیم

وی افزود: چند ماه قبل از مسابقات جهانی بزرگسالان در اردو حضور داشتم و بچه‌هایی که زیر ۲۳ سال بودند را زیر نظر گرفتم. بعد از انتخاب کشتی‌گیران ۳ اردو برگزار کردیم اما در همان اردوی اول کاویانی‌نژاد مریض شد که او را به خانه فرستادیم. اردوی دوم مشکلی نبود اما در اردوی آخر این ویروس سرماخوردگی در خانه کشتی وجود داشت و بچه‌ها مریض شدند. به آنها استراحت دادیم و آنها نتوانستند آنطور که باید تمرین کنند. دادمرز در هواپیما به قدری مریض شد که کارش به بیمارستان کشیده شد. او شرایط مسابقه را نداشت اما با ترفندهایی که می‌دانستیم او را رساندیم و توانست مدال نقره بگیرد. 

علیزاده همچنین به شرایط تیم روسیه در مسابقات زیر ۲۳ سال اشاره کرد و گفت: روسیه یک تیم ۳۰ نفره را به صربستان آورده بود، حتی ولاسوف سرمربی تیم بزرگسالان این کشور هم در مسابقات جوانان حضور داشت و مشاوره می‌داد. خیلی از نفراتی که در مسابقات بزرگسالان حضور داشتند در رقابت‌های جوانان هم شرکت کرده بودند. کادر فنی واقعا برای بزرگسالان زحمت کشید، ما پزشک نداشتیم و فقط با یک ماساژور به مسابقات رفته بودیم.

* قرعه ما را یاری نکرد

سرمربی تیم ملی کشورمان با اشاره به عملکرد علیرضا نجاتی و امین میرزازاده، یادآور شد:ما به جوانان بها دادیم و من از عملکرد بچه‌ها راضی هستم. همه می‌گویند شما نجاتی و میرزازاده را در این مسابقات داشتیم اما میرزازاده مچ پایش در تهران آسیب دیده بود و در مبارزه مقابل حریف روسی مچ پای دیگرش هم آسیب دید. طلای سنگین‌وزن آرزوی همه کشورهاست که میرزازاده آن را کسب کرد. من خیلی به قرعه اعتقاد ندارم و می‌گویم کشتی‌گیر اگر می‌خواهد قهرمان شود باید همه را شکست دهد اما در این مسابقات قرعه ما را یاری نکرد. 

وی افزود: نجاتی با حریف گرجی که در نروژ نایب‌قهرمان شده بود، کشتی گرفت. او نسبت به حریف سرتر بود اما کشتی‌گیر گرجی از ناحیه ابرو دچار خونریزی شد و اجازه نمی‌داد پزشک بانداژ کند تا بتواند نفس بگیرد. او برای بار سوم در حالی که ۵۰ ثانیه به پایان مسابقه باقی مانده بود اجازه داد پزشک ابرویش را بانداژ کند. از طرفی نجاتی قبلا در ۶۰ کیلو سوم جهان شده بود اما در این مسابقات به یک وزن بالاتر آمد. 

* رقابت خوبی در سنگین‌وزن داریم

علیزاده در پاسخ به این سوال که یوسفی در مسابقات جهانی بزرگسالان و میرزازاده در مسابقات جوانان طلای سنگین‌وزن را کسب کردند، شرایط این وزن را در آینده چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: خوشحالم که در این وزن هر دو کشتی‌گیر طلا گرفتند. یک رقابت خوب بین این عزیزان هست و همین طور قاسمی که نسبت به این عزیزان تجربه بیشتری دارد. این رقابت باعث خوشحالی است که در المپیک بتوانیم نماینده‌ای داشته باشیم که افتخارآفرین باشند. 

* از امیدها استقبال خوبی نشد

وی همچنین در پاسخ به این سوال که بعد از مسابقات جهانی نروژ تجلیل زیادی از قهرمانان شد، در خصوص جوانان چه برنامه‌هایی انجام شده، گفت: اصلا هیچ تماسی با ما نگرفته‌اند که تشکر کنند. در بزرگسالان شرایط فرق می‌کند و همه چیز برای آنهاست. از امیدها و رده‌های دیگر استقبال خوبی نشد اما فراموش نکنیم آنها آینده کشتی هستند. زیر ۲۳ سال به تیم بزرگسالان نزدیک است و آنها می‌توانند آینده کشتی را تضمین کنند به شرطی که دیده شوند. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا