اقتصادی

فوری/قیمت جدید مرغ اعلام شد

فوری/قیمت جدید مرغ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده، علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهادکشاورزی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که نرخ مصوب مرغ بالاخره چند هست؟ ابتدای سال که گفته شد ۷۳ هزار تومان، الان نرخ‌های دیگری مطرح می‌شود، افزود: نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار روی ۷۳ هزار تومان هست، اما مسئله‌ای که وجود دارد همان نرخ مصوب برای اینکه واقعا دستوری نباشد یعنی زیاد دستوری نباشد و به عبارتی آسیب نزند به تولید، این نرخ جوری تعریف شد که گفتند اگر تا ۷ درصد نرخ نهاده تغییر داشت، این نرخ باید ثابت بماند. اگر افزایش داشت، متناسب با آن یک افزایشی را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: خوب ما شاهد بودیم که مثلا امسال سویا به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی برای اینکه این عرضه فراوان باشد و کمبودی به وجود نیاید، از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان، به ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. افزایش حجم جوجه )‌ریزی باعث افزایش قیمت جوجه شد و الان آن نرخی که حالا ما رویش تاکید داریم، دیگر نرخ میانگین ۷۸ هزار تومان هست.

وی متذکر شد: نرخ ۷۸ هزار تومانی به نظر ما در وزارت جهاد، نرخی است که مناسب هست و می‌تواند کمک کند به تولید. البته یک اختلاف نظری با مجموعه‌های تولیدی داریم. این هم از این نشات می‌گیرد که ما تاکیدمان و تلاش بنده و همکاران من در معاونت بازرگانی هم این است که ما به سمت زنجیره‌سازی برویم تا در زنجیره‌سازی ما موفق نشویم و سهم زنجیره‌های تولید را به ۵۰ درصد نرسانیم، مثل تخم مرغ که الان نقش ویژه‌ای دارد، ما نمی‌توانیم کنترل جدی روی بازار داشته باشیم. ان‌شاءالله با این زنجیره‌های تولید می‌تواند واقعا این نرخ ۷۸ هزار تومان باشد.
پیمان‌پاک متذکر شد: شما توی این مدت چند ماه شاهد بودید عین نه ما، ما در میادین تره‌بار تهران ۷۵ هزار و ۶۰۰ تا ۷۶ هزار و ۵۰۰ عرضه مرغ داشتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که الان ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان است؟ تصریح کرد: بله، این عرضه مرغ زیر ۷۸ هزار تومان توسط زنجیره‌هایی صورت می‌گرفت که سود هم داشت برای پس اگر زنجیرسازی بشود سودآوری هم برقرار است.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با افزایش عرضه‌ای که صورت می‌گیرد در یکی دو هفته آتی به آن نرخ مصوب ۷۸ هزار تومان می‌رسیم، ولی به‌هرحال باید کمک کنیم که تولیدکننده هم آسیب نبیند و دوباره نوسانی نباشد و لذا با آن اشاره‌ای که کردند که ما آذرماه ۱۴۵ میلیون جوجه‌ریزی داشتیم، دی ماه حتما ۱۵۰ میلیون عدد، ما تا دو هفته آینده ان‌شاءالله به ۷۸ هزار تومان می‌رسیم.

۲۲۳۲۲۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا