اخبار روز

تعلل تأمین اجتماعی در بیمه کردن رانندگان تاکسی/ لزوم ورود دیوان عدالت

تعلل تأمین اجتماعی در بیمه کردن رانندگان تاکسی/ لزوم ورود دیوان عدالت

– اخبار اجتماعی –

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره گلایه برخی تاکسیران‌ها از عدم برقراری بیمه تأمین اجتماعی اظهار کرد: مشکل این دسته از رانندگان تاکسی در برقرار نشدن بیمه به سازمان تأمین اجتماعی مربوط می‌شود این در حالی است که دولت اعتبار لازم برای این امر را هر ساله در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌کند.

وی ادامه داد: برخی افراد به اسم راننده تاکسی از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند که باید از لیست بیمه حذف و رانندگان جدید تاکسی جایگزین آنها شوند اما علیرغم پیگیری‌های مکرر نتیجه‌ لازم برای به روزرسانی این فهرست صورت نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در حذف افراد شتاب خوبی دارد اما برای جایگزینی افراد جدید همکاری لازم را ندارد این در حالی است که بیمه شدن رانندگان جدید یک تکلیف قانونی برای سازمان است و علیرغم اینکه قانونگذار شرایط و امکان را برای تأمین اجتماعی فراهم کرده و دولت هر سال در این رابطه بودجه‌ای به آن تخصیص می‌دهد، این سازمان افرادی که علاقمند هستند را بیمه می‌کند و در بیمه کردن افراد ذیحقی که پروانه فعالیت دارند، تعلل دارد!

وام ۲۰۰ میلیونی برای تاکسی‌های ون فرسوده جهت جایگزینی با “سورن پلاس”

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی باید در این زمینه پاسخگو باشد، اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی سازمان تأمین اجتماعی، از ۳۱۳۰۰۰ فرد بیمه شده در حوزه‌های مختلف حمل و نقل عمومی کشور، ۲۰۰ هزار نفر در حوزه تاکسی، آژانس‌ و حمل و نقل باربری و ۱۲۰ هزار نفر از شهرهای مختلف کشور در انتظار قرار گرفتن در لیست بیمه هستند. 

ضامنی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های ما از راه‌های اداری به جایی نرسیده است اما شاید رانندگان تاکسی بتوانند دست به دامن دیوان عدالت اداری شوند تا تأمین اجتماعی موظف به اجرای تکلیف قانونی خود شود. 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا