البرز

دستفروشان فردیس ساماندهی شدند/بساط مغازه داران جمع نمی‌شود!

حسین روستایی، معاون خدمات شهری شهرداری فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، مطالبات شهروندان برای دستفروشان  ساماندهی دستفروشان فردیس را به حق دانست و گفت: با توجه به اینکه  بیشترین تمرکز دستفروشان در بلوار  شهداست؛ طرح جمع آوری دست فروشان بلوار شهدا طی قرارداد شهرداری  با بنیاد تعاون ناجا از یک ماه و نیم گذشته در حال اجراست.

وی  با اعلام این خبر که ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در فردیس  به بخش خصوصی  واگذار خواهد شد، افزود: به منظور تحقق مطالبات شهرون و اجرای بهتر موارد فوق، در ماه آینده طی قراردادی از سوی شهرداری فردیس با یک شرکت انتظام، موضوع ساماندهی دستفروشان  و جلوگیری از تخلفات ساختمانی به بخش خصوصی واگذار می شود. 

اتاق اصناف بساط مغازه داران در پیاده رو  را جمع کند

این مدیر شهری در خصوص سد معبر و پهن کردن بساط در پیاده روها توسط مغازه داران، گفت: اگرچه رفع سد معبر در حدود قوانین شهرداری در سطح شهر پیگیری و انجام می‌شود، اما با توجه به تراکم بالای دستفروشان در بلوار شهدا، طرح جمع آوری دستفروشان در بلوار شهدا انجام شد. با توجه به اینکه دست اتاق اصناف در خصوث اجرای قوانین برای مغازه داران بازتر است، قرار بود جلوگیری سد معبر توسط  مغازه داران توسط اتاق اصناف پیگیری و برخورد شود که متاسفانه  تعامل ضعیف بوده است.

 ضایعاتی‌ها در میدان سپاه

وی در بخش دیگری در خصوص تجمع معتادان و اراذل در اطراف میدان سپاه برای فروش ضایعات، گفت: در میدان سپاه یک کلونی از مراکز  غیر مجاز ضایعاتی وجود دارد که با اخذ دستور قضایی از دادستان محترم، نسبت به پلمب آنها اقدام شد. اما برخی از این مراکز غیرمجاز خودسرانه اقدام به  فک پلمب کردند که با درخواست مجدد از دادستان محترم و دریافت احکام قضایی ظرف یک ماه آینده مراکز غیرمجاز ضایعاتی فردیس پلمب خواهد شد.

جمع آوری ۶۰۰ سگ بلاصاحب 

روستایی در  ادامه در خصوص افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در شهر، بیان کرد: جمع آوری سگ های بلاصاحب در فردیس چندماهی غیرفعال بوده که اخیرا مقدمات کار برای قراردادبا پیمانکار فراهم شده  و تا پیش از پایان سال، ۶۰۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری و به مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب تحویل می‌شود.

وی  تخلیه چوب های حاصل از هرس درختان سطح شهر در کوچه مشاور در شهرک وحدت را تایید کرد و گفت: دیوارکشی این زمین در حال انجام است و طی دو هفته آینده با خرید دستگاه‌های خرد کن، این شاخ و برگ ها  به پودر چوب تبدیل و در موارد لازم  استفاده خواهد شد.

علت کسر حقوق پاکبانان شهرداری فردیس 

معاون خدمات شهر شهرداری فردیس در بخش دیگری در مورد تغییر و کسر حقوق دریافتی پاکبانان شهرداری فردیس، گفت: به منظور حفظ حقوق کارگران، طی یک ماه گذشته  پرداختی به کارگران بر اساس آیتم های قانونی اداره کار  از سوی شهرداری  محاسبه می‌شود که رعایت این موارد با توجه به  تعطیل کاری ها و حق بیمه،  تغییراتی در پرداختی‌ها ایجاد می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه روش‌های پرداختی پیمانکاران مناسب نبوده است، افزود: به عنوان مثال پیمانکاران ۳ عنوان را مشمول بیمه می‌کردند در حالیکه طبق قانون جز حق عائله مندی سایر موارد حقوق کارگران  مشمول بیمه می‌شود که  بر اساس آیتم‌های اداره کار محاسبه و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا