سیستان و بلوچستان

انهدام ۵۳ باند مواد مخدر طی ۸ ماه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، سردار احمد طاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۵۳ باند مواد مخدر در سیستان و بلوچستان متلاشی و بیش از ۱۰۳ تن مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: ۱۰ نفر از قاچاقچیان در درگیری های پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر به هلاکت رسیده اند و ۵۹ قبضه سلاح سنگین و نیمه سنگین نیز کشف شده و ۵۵۹ خودرو نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۵۱۹ نفر خرده فروش مواد مخدر در محلات سطح این استان شناسایی و دستگیر شده اند.

وی از افزایش ۱۵ درصدی انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در زمینه نزاع های مسلحانه نیز کاهش داشته این که با فرهنگ سازی و مشارکت مردم میتوان آمار این حوزه را بیش از پیش کاهش داد.

سردار طاهری بیان کرد: امنیت عمومی اولویت دار و مهم است که در این راستا نیز افزایش ۶ درصدی تیراندازی ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را داریم.

وی گفت: در سال جاری کشف سرقت های عادی افزایش داشته است، همچنین ۹۹ درصد پرونده هایی که به پلیس فتا ارجاع شده کشف شده است. 

شرور بین‌المللی فراری در بمپور به دام پلیس افتاد 

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شرور و سارق مسلح تحت تعیب مراجع قضایی خاش با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بمپور به دام افتاد.⁣

طاهری افزود: با تلاش شبانه‌روزی مأموران و در نتیجه سرنخ‌های به دست آمده مخفیگاه این شرور در یکی از روستاهای شهرستان بمپور شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.⁣

وی تصریح کرد : این فرد شرور علاوه بر اینکه به دلیل چندین فقره سرقت مسلحانه خودرو و منزل و آدم‌ربایی تحت تعقیب مراجع قضائی شهرستان خاش بود در کشور افغانستان نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر سابقه دستگیری توسط نیروهای ناتو و ۳ سال زندانی در آن کشور را دارد.⁣

⁣فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای اجرای احکام قضائی مبنی رفع تصرف اراضی ملی، در یکی از مناطق شهرستان زاهدان، ماموران انتظامی آن شهرستان با همکاری و همراهی مأموران اداره منابع طبیعی استان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از زمین خواری، تعرض و تصرف و یا هر گونه چشمداشت نابجا به اموال ملی از اولویت های پلیس است افزود: ۳۰۰ هکتار از اراضی مربوط به منابع طبیعی شهرستان زاهدان به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان که در تصرف عده ای از افراد سود جو قرار گرفته و افراد مذکور در آنجا اقدام به حصاربندی های غیرمجاز کرده بودند، بدون هیچ گونه خسارت مالی و جانی رفع تصرف شد.

طاهری ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون متاسفانه شاهد رشد ۲۶ درصدی حوادث جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم که که ۸۱ در صد از تصادفات را سواری و وانت ها به خود اختصاص داده اند.

همچنین ۵۸ درصد از تصادفات در ۸ ماهه در محورهای اصلی و ۲۷درصد محورهای فرعی و ۵ در صد هم در محورهای روستایی بوده است.

وی گفت: بیشتر تصادفات در محور زاهدان خاش و خاش به سروان و محور زابل به زهک و زابل به نهبندان بوده است.

⁣فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در ۸ ماهه امسال، عدم توانایی در کنترل وسیله ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی نقص ماده نقلیه ماده ۱۲۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی با ۳۲ درصد و عدم توجه به جلو نقص ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی با ۲۵ در صد و تجاوز به چپ و انحراف به چپ نقص ماده ۱۱۹ و ۱۲۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی با ۲۱ درصد بیشترین علت تصادفات در محور های استان بوده است.

طاهری در ادامه به برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی، قاچاقچیان و محتکران کالاهای اساسی مردم اشاره نمود و افزود: از ابتدای سال جاری انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پوشاک، وسایل جانبی موبایل و قطعات خودرو، روغن خوراکی، شیر خشک، سیمان، دام زنده و دارو به ارزش ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از متخلفان اقتصادی کشف و ضمن شناسایی مجرمان، افراد شناسایی و دستگیر شده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا