کهگیلویه و بویراحمد

پشتیبانی مردم از نظام نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت در وصف انسان‌های متقین اظهار داشت: انسان‌های با تقوا در نعمت‌های دنیا با اهل دنیا شریک‌اند اما انسان‌های اهل دنیا در سعادت آخرت با متقین شریک نخواهند بود.

امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه ثمره تقوا به دست آوردن شرح صدر است، این ویژگی را از دیدگاه آیات و روایات تبیین کرد.

وی اضافه کرد: در روایات آمده است زمانی که خدای متعال به حضرت موسی و برادرش دستور داد «اذهبا الی فرعون انه طغی..» سراغ فرعون بروید که طغیان کرده است و با نرمی با او سخن بگویید حضرت موسی از خدای سبحان شرح صدر خواست، وقتی همین آیه بر پیامبر اسلام نازل شد مردم سؤوال کردند شرح صدر چیست پیامبر«ص» فرمود نوری است که خدا در قلب انسان‌های متدین قرار داده است.

خطیب موقت نماز جمعه دهدشت گفت: امیرالمومنین علی«ع» هم از خداوند خواست به جایگاهی برسد که بتواند شرح صدر داشته باشد.

تقوی تصریح کرد: اگر ورودی‌های قلب را با تقوا نگهداری کنیم قلب خانه منور خواهد شد که جایگاه خدای سبحان است.

وی رد بخش دیگری از سخنانش سالروز رحلت حضرت معصومه«ع» را یادآور شد و گفت: بعد از حضرت فاطمه زهرا«س» زنی به اندازه حضرت معصومه«س» قدرت شفاعت را ندارد. امام صادق«ع» در روایتی فرمودند« همه شیعیان را حضرت فاطمه معصومه شفاعت می کند.»

امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به روایات درباره فضیلت قم و اهل قم بیان داشت: اگر قم را در آسمان چهارم به پیامبر نشان دادند اگر یک در از قم به سوی بهشت باز می شود و اگر امام صادق فرمود که این قم حرم اهل بیت است به خاطر این یک دختر است که خدای متعال این همه عنایت کرده است.

وی اضافه کرد: اگر بعد از ۱۴۰۰ سال ما توانستیم حکومت اسلام تشکیل دهیم به خاطر کرامت عظمت و فضیلت قم است.

تقوی گفت: با مطالعه تاریخ می‌بینید زمانی که سلاطین مثل فتحعلی شاه حکم وحشی بودن ملت ایران را در سال ۱۲۰۳ به روس‌ها داد که هر جنایتی بتوانند انجام دهند اگر این معاهده را کشورهایی مثل فرانسه انگلیس استرالیا استفاده کردند از سال ۱۳۳۲ حکومت امریکا توانست هر روز از نفت ایران چپاول کند به خاطر این بود که مرجعیت شیعه آنجا در رأس قرار نداشت.

حجت‌الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه تا زمانی که قرآن و مرجعیت حاکم است دشمن راهی از پیش نخواهد برد، افزود: امروز اگر فرزندان این مرز و بوم امریکا را به عنوان یک دزد دستگیر می‌کنند به خاطر مرجعیت شیعه است.

وی گفت: مرجعیت شیعه انقلاب کرد جنگ را اداره کرد داعش را از بین برد و دشمنان این مکتب و دین بدانند تا زمانی که این مردم فهیم انقلابی متدین همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما پشتیبان مراجع عظام تقلید هستند دشمن راهی از پیش نخواهد برد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا