علمی و فناوری

این قابلیت‌ها به زودی به واتساپ می‌آیند

این قابلیت‌ها به زودی به واتساپ می‌آیند

واتساپ مدت‌هاست که تبدیل به پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان دنیا شده است. با این وجود در چند مدت اخیر دیگر برنامه‌هایی نظیر تلگرام با ارائه قابلیت‌های جذاب و کاربردی توانسته‌اند در برخی جنبه‌ها از واتساپ پیشی بگیرند.

متا قصد دارد واتساپ را همچنان در جایگاه پرکاربردترین پیام‌رسان دنیا ببیند و به همین جهت تصمیم گرفته ویژگی های جدید و جذابی را به آن اضافه کند تا این اپلیکیشن از حیث ارائه تجربه کاربری خوشایند، چندان از رقبایش عقب نیفتد.

واتساپ چندین آپدیت مهم را در راه دارد که ظرف ماه‌های آینده منتشر شده و قابلیت‌های جدیدی را به نسخه‌های اندروید، iOS و دسکتاپ این پیام رسان خواهند آورد. برخی از این آپدیت‌ها البته از مرحله ساخت گذر کرده و در فاز تست اولیه قرار دارند؛ اما برخی دیگر هنوز در دست توسعه هستند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۷ ویژگی جدید واتساپ که این اپلیکیشن در آپدیت‌های بعدی به کاربرانش ارائه خواهد داد.

ویژگی های جدید واتساپ در آپدیت‌های آینده

پیشرفت چشمگیر استاتوس واتساپ

ویژگی جدید واتساپ

متا اعلام کرده که به‌زودی کاربران iOS و اندروید واتساپ می‌توانند از برخی قابلیت‌های جدید استاتوس این اپلیکیشن مثل انتخاب مخاطب استاتوس‌ها، استاتوس صوتی، واکنش‌ها به استاتوس‌های مختلف، حلقه پروفایل استاتوس‌ها و امکان استفاده از لینک‌های غنی در آن‌ها برخوردار شوند.

قابلیت انتخاب مخاطب، به افراد امکان می‌دهند که به‌طور دقیق تعیین کنند چه کسانی قادر به دیدن استاتوس آن‌ها خواهند بود. از این طریق شما قادر خواهید بود برای یک گروه از مخاطبانتان، یک استاتوس و برای گروه دیگری از مخاطبان، یک استاتوس مجزا بگذارید.

بعلاوه، قابلیت استاتوس صوتی هم همان‌طور که از نامش پیداست اجازه ضبط کردن یک ویس و آپلود کردن آن در استاتوس را به کاربران واتساپ خواهد داد.

متا همچنین اعلام کرده که قابلیت انتخاب بازخورد و واکنش به استاتوس‌ها را درست مشابه سیستم بازخورد به پیام‌ها، به واتساپ اضافه خواهد کرد.

علاوه بر این، قابلیت حلقه پروفایل کاربران نیز از هم‌اکنون در برخی نقاط دنیا در دسترس است و به‌زودی در سایر نقاط هم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. عملکرد این قابلیت دقیقا مانند اینستاگرام است و کاربرانی که به‌تازگی استاتوس جدیدی منتشر کرده‌اند را با یک حلقه سبز رنگ از سایرین متمرکز می‌کند.

در کنار همه این موارد، امکان افزودن لینک غنی به استاتوس‌های واتساپ نیز دیگر ویژگی جدید آن در بخش استاتوس‌ها خواهد بود. یک لینک غنی علاوه بر آدرس، تصویر کوچکی از سایت هدف را نیز نمایش می‌دهد تا فرد مقابل بتواند پیش‌نمایش بهتری از لینک ارائه شده داشته باشد.

لینک غنی WhatsApp

محدودیت محتوای رسانه‌ای

در حال حاضر تنها می‌توان ۳۰ تصویر یا ویدیو را به‌طور همزمان از طریق واتساپ ارسال کرد. این تعداد در آپدیت جدید این پیام‌رسان به صد عدد افزایش خواهد یافت. این قابلیت جدید هم‌اکنون در فاز تست بتا قرار دارد.

امکان نمایش متنی یادداشت‌های صوتی

به کمک این قابلیت می‌توانید به‌جای گوش دادن به پیام‌های صوتی که از طریق واتساپ برای‌تان ارسال شده، آن‌ها را به‌صورت متن درآورده و مطالعه کنید. قابلیت نمایش متنی فایل‌های صوتی در حال حاضر در iOS در حال تست است.

ویژگی جدید واتساپ

مد دوربین بدون دست

در حال حاضر برای ضبط یک ویدیو در محیط واتساپ باید حتما دست خود را روی کلید ضبط نگه دارید. با این وجود در آپدیت جدید این پیام‌رسان می‌توان حتی بدون نگه داشتن انگشت بر روی کلید Record هم می‌توان ویدیو ثبت کرد. قابلیت ضبط ویدیوی بدون دست نیز کاملا توسعه داده شده و اکنون در مرحله تست است.

برنامه‌ریزی تماس با مخاطبین از طریق واتساپ

یکی دیگر از ویژگی های جدید واتساپ امکان برنامه‌ریزی برای تماس گرفتن با برخی مخاطبین است. این قابلیت به‌طور خاص برای کنفرانس‌های ویدیویی که در آن‌ها نیاز است همه کاربران در زمانی مشخص حضور داشته باشند، بسیار مفید خواهد بود.

برخلاف اکثر ویژگی‌های بالا، قابلیت برنامه‌ریزی تماس هنوز در حال توسعه است و در آپدیت‌های آتی به واتساپ افزوده خواهد شد.

کیبورد شفاف ایموجی

ویژگی جدید واتساپ

توسعه‌دهندگان WhatsApp همچنین اعلام کردند که قرار است صفحه کیبورد مربوط به ایموجی‌ها را نیز شفاف طراحی کنند.

تصاویر با کیفیت بالا

آخرین ویژگی جدید واتساپ را باید مهم‌ترین آن‌ها دانست؛ چرا که یکی از قدیمی‌ترین مشکلات کاربران این پیام‌رسان را رفع خواهد کرد.

بر این اساس، واتساپ به‌زودی از فشرده‌سازی عکس‌های ارسال‌شده خودداری کرده و در عوض تصویر اصلی ارسال‌شده توسط کاربر اول را در اختیار کاربر هدف قرار می‌دهد. البته به گفته توسعه‌دهندگان، این قابلیت کاملا اختیاری خواهد بود و افرادی که مایل به ذخیره فضای بیشتر هستند همچنان می‌توانند از فشرده‌سازی سابق استفاده کنند.

جمع بندی

پیام رسان WhatsApp

همان‌طور که در این متن مشاهده فرمودید، متا به‌طور جدی تصمیم گرفته با افزودن قابلیت‌های جدید به WhatsApp آن را از حیث ویژگی‌های کاربردی هم‌تراز با دیگر رقبا قرار دهد. بنابراین اگر همچنان واتساپ پیام‌رسان مورد علاقه شماست، توصیه می‌کنیم که همواره به دنبال نصب جدیدترین دانلود آن باشید.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا