چهارمحال و بختیاری

دما در چهارمحال و بختیاری تا پایان هفته روند افزایشی دارد/کاهش ۲۷ درصدی بارندگی در کوهرنگ

معصومه نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تا پایان هفته جوی پایدار در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه و سه‌شنبه یک موج ضعیف از فراز استان عبور می‌کند که سبب افزایش ابر و احتمال بارش خفیف در منطقه کوهرنگ خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند افزایش دما در هفته پیش‌رو، ادامه داد: سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان می‌شود و به تناوب تا اواسط هفته آینده در نقاط مختلف سبب بارش برف و باران خواهد شد.

وی افزود: تا امروز ۱۸ دی‌ماه نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه ۹ درصد کاهش بارندگی در استان داریم. 

نوروزی اضافه کرد: همچنین تاکنون در حدود ۳۶ درصد بارندگی‌های یک سال زراعی را دریافت کرده‌ایم و باید ۶۴ درصد دیگر بارش داشته باشیم تا به حالت نرمال برسیم.

وی توضیح داد: هم‌اکنون در ایستگاه کوهرنگ نسبت به میانگین بلندمدت ۲۷ درصد کاهش بارندگی داریم همچنین در شهرکرد ۳۰ درصد و در فارسان ۳۳ درصد کمبود بارش وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح امروز کوهرنگ با منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان گزارش شده است و همچنین شهرکرد با منفی ۱۰ درجه سردترین مرکز استان در کشور گزارش شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا