اقتصادی

دهک‌های ۸ و ۹ منتظر باشند … | جزئیات خرید اینترنتی با کالابرگ

دهک‌های ۸ و ۹ منتظر باشند … | جزئیات خرید اینترنتی با کالابرگ

اواخر مهرماه امسال سیدصولت مرتضوی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: در حال حاضر دهک‌های ششم و هفتم را به طرح اضافه کردیم و به تدریج باقی دهک‌ها را هم اضافه می‌کنیم.

وی همچنین احتمال جابه‌جایی دهک‌ها را تایید کرد و افزود: امکان دارد بعضی دهک‌ها که دهک‌های بالاتر هستند به دهک‌های پایین‌تر بروند و بعضی دیگر که دهک‌های پایین‌تر هستند به دهک‌هایی بالاتر ارتقاء یابند.

گام نخست مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خردادماه امسال برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمد و سپس به شکل تدریجی به سایر دهک‌های اول تا سوم تعمیم داده شد.

یارانه‌بگیران بخوانند/ این‌گونه مشمول یارانه ۵۲۰ هزار تومانی می‌شوید

به موجب طرح‌ کالابرگ الکترونیکی امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از قبیل گوشت منجمد، روغن مایع، برنج ایرانی، پینر، شیر و ماست کم چرب، حبوبات، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی و قند و شکر فراهم شده و مشمولان این طرح در صورت اختصاص ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده از شارژ ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی بهره‌مند خواهند شد.

از دوم شهریور ماه امسال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به پنج دهک تسری یافت و دو دهک ۴ و ۵ نیز مشمول اجرای این طرح شدند تا اینکه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دو دهک ۶ و ۷ از روز شنبه ۲۲ مهرماه آغاز شد و بنا به گفته مسئولان وزارت رفاه اجرای طرح با استقبال بیش از ۱۲ میلیون نفری مواجه شده است.

در حال حاضر دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان ماهانه به ازای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد اما دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برخوردارند که با احتساب شارژ ۱۲۰ هزار تومانی، ‌ مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با پیوستن دهک‌های ۶ و ۷، جامعه تحت پوشش این طرح که پیش از این ۴۱ میلیون نفر بود به ۶۱ میلیون نفر رسید و ۸۰ درصد مردم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند.

خوشبختانه امکان خرید اینترنتی با کالابرگ نیز فراهم شده و آنطور که معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته مردم می‌توانند خرید اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی که به وزارت تعاون متصل هستند و به زودی اعلام خواهند شد، انجام دهند.

هم اکنون دسترسی مردم به اسنپ‌مارکت برای ثبت خرید اینترنتی تسهیل شده و خانوارها می‌توانند صرفنظر از خرید اینترنتی، از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن شما به نشانی https://shoma.sfara.ir خرید اعتباری خود را انجام دهند.

طرح کالابرگ الکترونیکی ابتکار عمل دولت سیزدهم است که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و حفظ سلامت غذایی خانوار به دنبال حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از تاثیر آن بر سفره مردم و مقابله با تورم به اجرا درآمده است. در حال حاضر ۱۴۵ هزار فروشگاه و سوپرمارکت و ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای با ۱۲ هزار شعبه به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند و پیوستن ۴۰۰ تعاونی مصرف روستایی در شهر و روستا نیز کلید خورده است.

۲۱۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا