سیاسی

تجلیل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از خادمان حسینی

تجلیل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از خادمان حسینی

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران، اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین همچون سال های گذشته با حضور در تعدادی از موکب های مستقر در مسیر حضور زائران و اهدای بسته های فرهنگی و متبرک، به تجلیل از موکب داران پرداختند.

در نشست قرارگاه اربعین در مرز مهران چه گذشت؟

امسال هزار موکب مورد تجلیل قرار می‌گیرد و شب گذشته هیات ایرانی به سرپرستی حجت الاسلام احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ضمن حضور در چند موکب به ویژه «ندا الاقصی» با خادمان حسینی این موکب، جمعی از علمای اهل سنت فعال در حوزه فلسطین از کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرد.

 حجت الاسلام احمدی در این دیدار گفت: قلب ملت ایران و مسلمانان با ملت فلسطین است و به امید خدا روزی این اجتماع را در مسجدالاقصی برگزار خواهیم کرد.

وی ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم فلسطین، بیان کرد: خوشحالیم که در آستانه اربعین حسینی به خدمت علمای ملت فلسطین برای تشکر و قدردانی از موکب‌داران ندای الاقصی رسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: اربعین منشأ وحدت، همدلی و انسجام مسلمانان شده است. اربعین حسینی تمامی امت مسلمان را دور هم زیر پرچم امام حسین گرد جمع کرده است. 

احمدی ادامه داد: مهمترین موضوع بین مسلمانان، پیوند قلبی و وحدت میان مسلمانان است که به برکت امام حسین(ع) این وحدت ایجاد شده است. قلب ملت ایران و مسلمانان با ملت فلسطین است و به امید خدا روزی این اجتماع را در مسجدالاقصی برگزار خواهیم کرد.

هیات ایرانی همچنین در دیدار با کارکنان «بیمارستان احسان» و عیادت از بیماران این بیمارستان گفت: نشاط بسیار خوبی که در میان پزشکان و همکارانشان است غیر قابل وصف است. آنها برای خدمت به بیماران بسیار با شور و نشاط هستند. 

احمدی خاطرنشان کرد: روحیه خوب آنها در کار درمان بسیار تاثیر گذار است. امیدواریم این گروه از پزشکان سال‌های سال در کار خدمت به بیماران فعالیت کنند.

وی با اشاره به بی احترامی به ساحت قرآن گفت: با توجه به بی احترامی به ساحت قران، یکی از مسائلی که به آن توجه شد قرآن بود. امسال هشت قاری از ملیت‌های متفاوت به قرائت قرآن پرداختند. کشور لبنان، هند پاکستان، ایران  و افغانستان از جمله این کشورها هستند. همچنین هشت قاری خانم هم اجرای قرائت قرآن داشتند. 

حجت‌الاسلام احمدی در پایان با شیخ جلال‌الدین صغیر  امام جماعت مسجد براثا در بغداد دیدار کرد و در حاشیه بازدید از یادبود «شهدای سرایا انصار» در سخنانی توضیح داد: شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت نقش مهم و بی‌بدیلی در استقلال کشور عراق و برقراری امنیت زائران اربعین داشته‌اند.

در پایانِ هر یک از این دیدارها یک جلد قرآن کریم و بسته هدیه فرهنگی به موکب‌داران اهدا شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا