کردستان

برگزاری بیش از ٣٠ ویژه‌برنامه به‌مناسبت هفته گردشگری در کردستان

برگزاری بیش از ٣٠ ویژه‌برنامه به‌مناسبت هفته گردشگری در کردستان

به‌گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، منصور مهرزاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان روز یک‌شنبه ٢ مهرماه ١۴٠٢ دراین‌باره گفت: ویژه‌ برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری از ۵ مهر آغاز و تا ۱۲ مهرماه سال‌جاری در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سطح ملی با مشاکت استانداری کردستان، شهرداری سنندج، صداوسیمای کردستان و سایر ادارات مربوطه از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در کردستان است.

او اظهار کرد: برگزاری جشنواره هزار دف، جشنواره استانی سفره غذای کُردی و جشنواره استانی گردو از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

مهرزاد افزود: هم‌زمان با گرامیداشت این هفته نمایشگاه‌های متعددی از جمله نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی و موسیقی اقوام، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، نمایشگاه خودروهای آفرودی و نمایشگاه گلیم و فرش دستباف در سطح استان برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: تقدیر از فعالان گردشگری کردستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در استان، به صدا درآمدن زنگ گردشگری در مدارس مراکز شهرستان‌ها و پاکسازی تفریحگاه‌های منتخب از دیگر برنامه‌هایی است که به‌مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری در کردستان برگزار می‌شود.

او با اشاره به رونمایی از وب‌سایت دو زبانه روستای جهانی گردشگری پالنگان در استان بیان کرد: همچنین در این هفته پروژه‌های گردشگری از جمله کمپ زیارتی پیر رستم سروآباد و فاز دوم اقامتگاه بوم‌گردی ژاورود افتتاح می‌شود.

مهرزاد یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها و همچنین حضور فعالان و اشخاص صاحب‌نظر در این حوزه، زمینه‌های توسعه و رونق گردشگری در استان بیش از پیش فراهم شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا