قم

«رأی ممتنع» در شورای شهر قم بی‌معناست

به گزارش برگزیده های ایران از قم، حسین اسلامی در نشست شورای اسلامی شهر قم که امروز در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد، با گرامیداشت چهاردهم آبان‌ماه به عنوان روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: دستگاه‌های متعددی در امور فرهنگی مشغول به فعالیت هستند که باید بر اساس سیاستگذاری واحد، توزیع مسئولیت میان آنان صورت گیرد.

وی با اشاره به انتخاب استاندار جدید قم، برای وی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در ادامه به آزادسازی نفتکش ایرانی از دست دزدان آمریکایی توجه داد و با تبریک انجام این عملیات غرورآفرین تأکید کرد: حقوق بین‌الملل در یک کلام به معنای حقوق زور است و بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که دستیابی به حق تنها در سایه کسب اقتدار و قدرت حاصل می‌شود.

وی به بارندگی‌های اخیر در شهر قم اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیت آبگرفتگی‌ها در فضای شهری نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است، اما همچنان مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید مرتفع شود.

اسلامی درباره موضوع باغ پرندگان قم اذعان کرد: سرمایه‌گذار این باغ متحمل خساراتی شده است که می‌توان بخشی از این خسارات را در قالب کمک به جبران خسارات جبران کرد، ضمن آنکه کاربری‌های متناسب با باغ پرندگان نیز باید در آن مجموعه لحاظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر در مورد برخی طرح‌های مدیریت شهری گفت: شهرداری باید در موارد مرتبط با طرح تفصیلی، لوایح خود را به شورای شهر ارائه کند تا این لوایح در شورای شهرسازی نیز پیگیری و به اصلاح برخی فرآیندها منتهی شود.

اسلامی به رأی ممتنع برخی اعضای شورای شهر در رأی گیری‌ها اشاره کرد و گفت: تردیدی نیست که عضو شورای شهر به نمایندگی از مردم نمی‌تواند نسبت به مسائل شهری بدون نظر باشد، اما می‌تواند ابهام داشته باشد که بر این اساس، رأی ممتنع برخی اعضا مسکوت گذاشته می‌شود تا این رأی پس از چند روز بر اساس نظر مثبت یا منفی آنان در سوابق ثبت شود.

وی با اشاره به طرح دوفوریتی ارائه شده برای نامگذاری مکانی به نام شهید علی لندی گفت: این شهید بزرگوار به عنوان یک دانش‌آموز نوجوان فداکار در کنار شهدایی مانند شهید فهمیده، الگوی نوجوانان و جوانان امروز هستند و بر این اساس طرحی هم برای این نامگذاری ارائه شده است، اما اینکه برخی پیشنهاد دهندگان این طرح پیش از تصویب آن به دنبال جانمایی مکان این نامگذاری هم باشند درست نیست.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا