مرکزی

صدوهفتادمین سالروز شهادت امیرکبیر برگزار می‌شود

خبرگزاری برگزیده های ایران ـ‌ اراک؛ میرزا محمد تقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های دربار ناصری است که با وجود اندک زمان صدارت که به چهار ماه نمی‌رسد توانست تحولی عظیم در ایران ایجاد کند و ثروت و عزت کشور را که به کام استعمار و استکبار جهانی رفته بود نجات داد.

مرد تمام قامت تاریخ ایران در ۳۹ ماه صدرات درخشانش منشا خدمات زیادی در کشور شد که نام و آوازه او تاکنون به گوش و چشم می‌رسد.
 امیرکبیر یکی از رجال نامدار ایران بود که نقش مهمی در مبارزه با استعمار انگلیس داشت.

فردی که موفقیت‌ها و اصلاحاتش در ایران را به مدد هوش خدادادی و همتی که داشت کسب کرد و اکنون در کناربارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان در اتاقى که در آن به سوى صحن امام حسین(ع) باز مى‌شود، آرمیده است.

در آستانه سالروز شهادت امیرکبیر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری مراسم صدوهفتادمین سالروز شهادت امیرکبیر با حضور استاندار مرکزی خبر داد.

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد:‌ ویژه برنامه صدوهفتادمین سالگرد شهادت امیرکبیر به اهتمام هیئت امناء خانه امیرکبیر، شورای روستای هزاوه و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مرکزی و شهرداری اراک دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ در محل فرهنگسرای آئینه اراک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور یکی از نوادگان امیرکبیر در این برنامه افزود: این مراسم شامل برنامه‌های متنوع از جمله رونمایی از کتاب هزاوه خاستگاه امیران،  اجرای ورزش باستانی، اجرای موسیقی سنتی،  سخنرانی استاندار مرکزی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا