فارس

دبیر جامعه روحانیت شیراز: مشکلات صنعت خودروسازی کنترل شود

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: بسیجیان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه به رمز ماندگاری بسیج اشاره و اظهار کرد: بسیج در جامعه آن چنان اثرگذار بوده است که جبهه مقاومت امروز مدیون بسیج است؛ نام بسیج امروز نه تنها در کشور ما بلکه با نام های مختلفی که در کشور های مختلف که جبهه مقاومت وجود دارد نیز می درخشد.

تولیت آستان مقدس سید علاالدین حسین(ع) بیان کرد: بسیج، ریشه در آن حرکت بزرگی دارد که امام راحل کلید آن را زد و دستور تشکیل آن را داد.

به گفته دبیر جامعه روحانیت شیراز امروز میلیون ها بسیجی در سرتار سر جهان وجود دارند و هر روز بخشی از قدرت مندی آنان را مشاهده می کنیم؛ روز های گذشته نیز خود اسرائیلی ها اعلام کردند که یک نیروی ایرانی در خانه وزیر جنگ اسرائیل بوده است، این کار ریشه در بسیج دارد.

وی با اشاره به آخرین آیه سوره عنکبوت، افزود: امروز اگر شما بسیجیان به عنوان الگوی بسیجیان جهان قرار گرفته اید ریشه در این دارد که بسیجیان آن روز برای خدا جهاد کرده اند، هنگامی کار برای خدا شد نتیجه بخش خواهد بود؛ هیچ یک از بسیجیان در ابتدای تشکیل بسیج دنبال اسم و عنوان نبودند بلکه برای خون دادن و جان دادن دنبال سبقت گرفتن از یکدیگر بودند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) با بیان اینکه سپاه، بسیج است، خاطرنشان کرد: اینکه مشاهده می کنیم بسیج ماندگار شده و خاری در چشم دشمنان است و در مقابل نام هواپیمابر می ایستد و قدرت ناو جنگی را به سخره می گیرد، ریشه در فکر و شجاعت بسیجی دارد.

وی، تنها راه سراط مستقیم را راه، فکر و روحیه بسیجی برشمرد و گفت: اگر می خواهیم ماندگار شویم، تنها راه آن جهاد در راه خداوند است، اگر جوانان امروز می خواهند راه نورانی بسیج تداوم داشته باشد باید همچون بسیجیان دفاع مقدس که در راه خدا جهاد کردند جهادی عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه امید نظام به بسیج است، تصریح کرد: امروز اگر می بینیم متاسفانه یک دفعه در اثر تغییر ولتاژ برق که بر اثر فرسودگی بوده یک خسارت بزرگی به فلان کارخانه می رسد، تنها راه آن این است که کار جهادی شود؛ زیر ساخت ها باید درست شود، حل مشکل آب و برق کار جهادی می خواهد؛ نیروهای بسیج باید وارد میدان شوند و جهاد سازندگی احیا شود.

وی درباره تجمع مردم اصفهان گفت: در هشت سال گذشته نیاز داشتیم تا آب خلیج فارس به اکثر نقاط کشور برود اما در این زمینه اقدام موثری شکل نگرفت.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: متاسفانه صنعت خودروسازی نیز هر کاری که می خواهد انجام می دهد، چرا که رقابت در آن نیست؛ چرا دلارهای ۴ هزار ۲۰۰ تومانی موجب شد تا خیابان های بوشهر یک شبه پر از ماشین های خارجی شود، آیا نمی شد با آن، زیرساخت های کشور را درست کرد؟

وی اضافه کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی به قدرتی رسیده است که همه دنیا در مقابل آن سر تعظیم فرود آورده اند، همانگونه که با افتخار از گذشتگان سخن می گوییم، آیندگان نیز باید در مورد جوانان امروز سخن بگویند.

به گزارش فارس، در پایان بسیجیان حاضر در مراسم، مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا