اخبار روز

روسیه آمریکا را مسئول حمله به بیمارستان غزه دانست/ پیشنهاد محکومیت این اقدام در قطعنامه‌ شورای امنیت

روسیه آمریکا را مسئول حمله به بیمارستان غزه دانست/ پیشنهاد محکومیت این اقدام در قطعنامه‌ شورای امنیت

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد که حمله به بیمارستانی در نوار غزه یک جنایت جنگی است که مسئولیت نهایی آن بر عهده دولت ایالات متحده است.

وی در کانال تلگرام خود نوشت: «حمله هولناک به بیمارستانی در نوار غزه آشکارا یک جنایت جنگی است. و مسئولیت نهایی آن بر عهده کسانی است که بی‌شرمانه از درگیری‌های نظامی در سایر کشورها و در قاره‌های مختلف درآمد کسب می‌کنند. کسانی که بدون فکر، مبالغ هنگفتی را برای خرید سلاح خرج کرده و مجتمع صنایع نظامی خود را ثروتمند می‌کنند. کسانی که به دروغ مأموریت جهانی حفاظت از ارزش‌های دموکراتیک را برای خود اعلام کرده‌اند. و آن ایالات متحده آمریکاست.»

 پیشنهاد روسیه برای اضافه کردن محکومیت حمله به بیمارستانی در غزه در قطعنامه شورای امنیت

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل صبح امروز، چهارشنبه اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه برزیلی شورای امنیت در مورد خاورمیانه شامل درخواست برای آتش بس فوری نیست؛ نمایندگی روسیه یکی از اصلاحات مورد نظر خود برای محکوم کردن حمله به بیمارستانی در نوار غزه را به این سند اضافه کرد.

پولیانسکی در صفحه X (توئیتر سابق) خود نوشت: «این پیش نویس دو نقص عمده دارد: وجود زبانی که منحصراً اقدامات جنبش حماس را محکوم می‌کند، و نه بمباران اسرائیل در غزه؛ که این سند را سیاسی، جانبدارانه و نامتعادل می‌کند و دیگری عدم درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری است».

این دیپلمات روس همچنین تأکید کرد که “فردا زمان روشن شدن حقیقت برای برخی از همکاران ما در شورای امنیت خواهد بود.” پولیانسکی افزود: «روسیه دو اصلاحیه به شورای امنیت ارائه کرد که یکی از آنها پیشنهاد کرده به متن قطعنامه محکومیت حملات به غزه به طور کلی اضافه شود و دومی درخواست آتش بس بشردوستانه است.»

اوایل امروز مشخص شد که حمله هوایی به بیمارستان الاهلی المعمدانی در نوار غزه صورت گرفت. طبق اطلاعات وزارت بهداشت غزه، در این حمله دست کم ۸۰۰ غیرنظامی که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، کشته شدند.

دلیل رد قطعنامه روسیه درباره غزه در شورای امنیت چه بود؟

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته درباره تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در رد پیش نویس قطعنامه روسیه درباره آتش بس فوری در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل بیانیه‌ای صادر کرد و یادآور شد که مواضع مغرضانه آمریکا و کشورهای غربی اجازه نداد تصمیمی منطقی در مورد آتش بس در نوار غزه گرفته شود.

در این بیانیه آمده است: این موضع گیری واشنگتن و سایر پایتخت‌های غربی بود که به ما اجازه نداد تصمیمی واقع بینانه و منطقی بگیریم که در شرایط کنونی یک امر انسانی و اخلاقی مطلق برای همه اعضای مسئول جامعه جهانی است. 

وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه پیش نویس ارائه شده توسط روسیه حاوی عناصر و ارزیابی سیاسی و همچنین ارجاع به یکی از طرف‌های درگیر نبود که روند رای گیری را پیچیده کند، تاکید کرد: با این حال، اصلی ترین تشکیلات بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی نتوانست تصمیمی بگیرد که به توقف خونریزی کمک کند.

در پیش‌نویس قطعنامه فوق، روسیه به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرد که خواستار آتش‌بس فوری در منطقه، به منظور اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه و شرایط تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری شود. علاوه بر این، روسیه خشونت علیه غیرنظامیان و اقدامات تروریستی را محکوم کرده و همچنین از طرف های درگیر خواست تا گروگان‌ها را آزاد کنند.

شورای امنیت پیش نویس قطعنامه روسیه درباره غزه را تصویب نکرد
درخواست روسیه برای رای گیری پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره فلسطین
تماس تلفنی رؤسای جمهور روسیه و سوریه و تأکید بر لزوم کمک انسانی به غزه

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا