بین الملل

برلین: آلمانی‌ها برای جنگ آماده باشند

برلین: آلمانی‌ها برای جنگ آماده باشند

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که مردم این کشور باید دوباره به این تفکر عادت کنند که ممکن است اروپا با تهدید جنگ مواجه باشد.

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این مقام آلمانی با استناد به جنگ اوکراین و جنگ جدید میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه، گفت که ممکن است دیگر نقاط جهان هم دچار درگیری شود و از شهروندان آلمانی خواست تا برای جنگ آماده شوند.

پیستوریوس در تکذیب این انتقاد از دولت کنونی آلمان مبنی بر سرعت پایین دولت در تقویت ارتش، گفت که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با بیشترین سرعت ممکن تلاش می‌کند تا ۳۰ سال تضعیف و نادیده گرفته شدن ارتش این کشور را جبران کند. او مدعی شد که ارتش آلمان همین حالا هم در میان قدرتمندترین ارتش‌های ناتو است؛ اما وعده داد که این ارتش ظرف سه تا چهار سال آینده چنان تحولی را پشت سر خواهد گذاشت که هیچ شباهتی به نیروی مسلح کنونی نخواهد داشت.

علاوه بر این، وزیر دفاع آلمان هم مانند دیگر مقامات غربی در اظهارنظر درباره جنگ غزه بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرد و گفت: این وظیفه برلین است که در کنار اسرائیل بایستد.

اظهارات پیستوریوس مبنی بر احتمال وقوع جنگ در اروپا در حالی مطرح شد که چندی پیش نیز «فیونا هیل»، کارشناس سابق امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا گفت که مناقشات غزه و اوکراین می‌توانند جنگ‌هایی باشند که مانند جنگ‌های جهانی اول و دوم، نظم بین‌المللی موجود را برهم زده و تغییرات شگرفی در آن ایجاد خواهند کرد.

پیش‌تر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی بیلد گفت که کارزار نظامی این رژیم در غزه بخشی از «جنگ جهانی سوم علیه اسلام افراطی» است!

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته – قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

با آغاز بیست‌وچهارمین روز جنگ در نوار غزه، بمباران‌های رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف این منطقه ادامه داشته و امروز (دوشنبه) مناطق پیرامون بیمارستان الشفاء هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار دارد. همچنین راه‌های ارتباطی با غزه دوباره قطع شده و آژیرهای خطر در غلاف غزه به صدا درآمده است. ارتش اشغالگر همچنین اطراف بیمارستان القدس و میدان الدحدوح در منطقه تل‌الهوای این شهر را بمباران کرد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: تعداد شهدای غزه به ۸۳۰۶ تن افزایش یافت که از این میان ۳۴۵۷ تن کودک و ۲۱۳۶ تن زن هستند.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا