Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
راه‌گذر ایران- دریای سیاه و اروپا گشایش یافت - خبرگزاری برگزیده های ایران
آذربایجان شرقی

راه‌گذر ایران- دریای سیاه و اروپا گشایش یافت

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، در مراسم گشایش این راه‌گذار بین‌المللی که همزمان با سفر وزیر امور خارجه به باکو انجام شد، استاندار آذربایجان‌شرقی، معاون وزارت راه و شهرسازی و مسوولان کنسولی جمهوری آذربایجان و جمهوری گرجستان حضور داشتند.

 استاندار آذربایجان‌شرقی در این مراسم ضمن تبریک هفته حمل‌ و نقل به فعالان این حوزه، گفت: اراده دولت سیزدهم، گسترش ارتباط با کشورهای همسایه است و رئیس جمهور نیز در این راستا نقش ویژه‌ای برای استان‌های مرزی قائل است.
 
عابدین خرّم افزود: این موضوع به لحاظ اقتضائات روابط بین‌الملل روزبه‌روز از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و توسعه پایدار در گرو ارتباط مستمر استان‌های مرزی با کشورهای همسایه است.
 
وی با اشاره به مزیت‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای، گفت: ارتباط جاده‌ای با کشورهای همسایه را به صورت گسترده دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا موانع گمرکی و زیرساختی در این حوزه رفع شود.
 
خرّم با بیان اینکه هرگونه مانع در این مسیر موجب اختلال در روابط بین کشورهاست، متذکر شد: فرصت‌سازی در حوزه حمل‌ و نقل و راه‌های مواصلاتی به حد کافی شکل گرفته و مسوولان اجرایی باید هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشند تا مبادلات پایدارتر انجام گیرد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه نباید فراز و‌ نشیب‌ها و هیجانات بر توسعه ارتباطات اثرگذار باشد، تصریح کرد: تبریز به عنوان آغازگر و ادامه‌دهنده این راه خواهد بود و بنده به عنوان خادم مردم و نماینده دولت، عزم و اراده واقعی خود را برای ارتقاء حداکثری ارتباطات و توسعه دیپلماسی مرزی در راستای افزایش تولید و صادرات اعلام می‌کنم.
 
وی از مسوولان نمایندگی‌های جمهوری آذربایجان و جمهوری گرجستان نیز خواست تا تداوم این مسیر و رونق راه‌گذر جدید را در اولویت خود قرار دهند تا منجر به پایدارسازی روابط در سطح کشورهای همسایه شود.
 
با گشایش راه‌گذر جدید ایران- آذربایجان- گرجستان- دریای سیاه و اروپا که در راستای تفاهم‌نامه بین این کشورها ایجاد شده، ترانزیت کالا از ایران به اروپا تسهیل می‌شود.
 
ایجاد این مسیر ترانزیتی که یکی از نزدیک‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین مسیرهای ارتباطی بین کشورمان و اروپاست و علاوه بر اینکه مسیر صادرات کالا از ایران به بندر باتومی در ساحل دریای سیاه را تسهیل می‌کند، امکان صادرات از خاک ایران برای کشورهای منطقه را نیز فراهم می‌کند.
 
بندر باتومی، بزرگترین بندر دسترسی از طریق دریای سیاه به اروپاست و با ایجاد این مسیر، سهم ایران به‌ویژه تبریز که ۵۵۷ کیلومتر با این بندر فاصله دارد، در ترانزیت کالا به اروپا افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۱/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا