سمنان

راه اندازی فاز نخست آزمایشگاه های تخصصی نفت در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان

راه اندازی فاز نخست آزمایشگاه های تخصصی نفت در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ،دکترابراهیم نجفی با اعلام این خبر گفت : این آزمایشگاه به عنوان یکی از زیر مجموعه های آزمایشگاه مرکزیدانشگاه سمنان آغاز به کار کرده و آماده خدمت رسانی به جامعه، صنعت و نیز متقاضیان دولتی و خصوصی و حوزه های آموزشی و دانشجویان است .

دکتر نجفی با بیان اینکه دانشکده مهندسی نفت دانشگاه سمنان با توجه به رسالت خود در راستای آموزش و پژوهش، توانسته است با تاسیس فاز اول آزمایشگاههای تخصصی مهندسی نفت در دانشگاه گام اساسی در راستای رسیدن به اهداف خود بردارد افزود : یکی از اهداف اصلی این آزمایشگاه اخذ تاییدیه آزمایشگاه آکرودیته وزارت نفت به عنوان “آزمایشگاه مرجع خواص سنگ و سیال مخزن” در صنایع بالادستی نفت و خدمت رسانی به صنعت است .

مدیر گروه مهندسی نفت دانشکده مهندسی شیمی ، نفت و گاز دانشگاه سمنان نیز با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات مورد نیاز و تجهیزات لازم برای راه اندازی فاز دوم آزمایشگاه تخصصی نفت با بودجه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در سنوات قبلی انجام شده است گفت : با تکمیل تجهیزات ضروری باقیمانده به زودی امکان راه اندازی فاز دوم این آزمایشگاه نیز فراهم خواهد شد.

دکتر محمد حسین صابری افزود : با تکمیل فاز دوم، آزمایشگاه های مهندسی نفت دانشگاه سمنان می توانند کلیه آزمون ها و خدمات مورد نیاز در صنایع بالادستی صنعت نفت را به عنوان یک پیمانکار مطرح و دارای تجهیزات پیشرفته به انجام رسانند.

گفتنی است ؛ بر اساس اعلام نیاز شرکت پالایش و بخش فرآورده های نفتی استان و نیز کمیته قاچاق استانداری مبنی بر ایجاد آزمایشگاه مرجع فرآورده های نفتی فاز سوم آزمایشگاه های مهندسی نفت در دانشکده مهندسی نفت برنامه ریزی شده و برای ایجاد این آزمایشگاه سرمایه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال مورد نیاز است که تاکنون ۵ میلیارد ریال آن محقق شده است .

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا