فرهنگ و هنر

استمرار مواکب آرمان حسینی تا اربعین در تهران/ ۱۵۰ هیئت دانش‌آموزی عهده‌دار برپایی خیمه عزای سید‌الشهداء شدند

استمرار مواکب آرمان حسینی تا اربعین در تهران/ ۱۵۰ هیئت دانش‌آموزی عهده‌دار برپایی خیمه عزای سید‌الشهداء شدند

– اخبار ویژه نامه‌ها –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، مرکز فعالیت‌های دینی تهران، در محرم و صفر ۱۴۰۲ برنامه های متنوعی را برگزار کرده که عمده این برنامه‌ها بر ۳ محور برپایی هیات دانش‌آموزی، راه اندازی مواکب آرمان حسینی در سطح بوستان‌ها وحمایت از موسسات و مجموعه‌های فرهنگی فعال در زمینه دانش‌آموزی متمرکز بوده است.

برگزاری هیئات دانش آموزی در سطح هیئات مذهبی تهران

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین شیرنژاد، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی تهران، با اشاره به اهداف برپایی هیئت‌های دانش آموزی در سطح محلات شهر تهران گفت: فرزندان ما و خانواده‌های آنان در این آشفته بازار فضای مسموم رسانه‌ای دشمن که هویت دینی و انقلابی و ّملی را هدف حملات خویش قرار داده، نیازمند یک مدرسه هویت ساز مکتبی هستند که به‌توانند هنگام حضور در این مدرسه، درس رشادت، آزادگی، استقامت و بصیرت و شجاعت را یاد بگیرند و آن را تبدیل به هویت خویش نمایند؛ که بهترین مدرسه انسان ساز هیأت امام حسین(ع)  است.

وی ادامه داد: مرکز فعالیت‌های دینی، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته شده با مسئولین مساجد منتخب تهران، هیأت‌های نوجوانان را در ماه محرم و صفر راه اندازی کرده و در این زمینه از هیأت‌های شاخص، حمایت لازم را انجام داده است.

۱۵۰ هیئت دانش‌آموزی عهده‌دار برپایی خیمه عزای سید‌الشهدا شدند

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با تاکید بر توجه به نوجوانان ونقش آفرینی آنان در هیات های حسینی تصریح کرد: در این طرح بیش از ۱۵۰ هیئت دانش آموزی وابسته به مساجد محلات تهران مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را با عنوان هیئات دانش آموزی آرمان حسینی در مناطق ۲۲ گانه تهران اجرا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شیرنژاد با تشریح محور دوم برنامه‌های مرکزفعالیت‌های دینی، بیان کرد: یکی از برنامه‌های جریان ساز که با محوریت مساجد محله و حوزه علمیه استان تهران تا اربعین حسینی در حال برگزاری است،برنامه مواکب آرمان‌های حسینی  است.

وی افزود: در این طرح که بر اساس توافق با رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران صورت گرفته، ۱۶ بوستان منتخب شهر تهران، میزبان مواکب آرمان حسینی است.

تیزر انیمیشن “سرزمین تو” با صدای هلالی و پویانفر منتشر شد

نوجوانان موکب دار سیدالشهداء شدند

حجت الاسلام و المسلمین شیرنژاد، هدف راهبردی این طرح را استفاده از ظرفیت نوجوانان مسجدی محله، جهت تبلیغ آرمان‌های مکتب امام حسین(ع) دانست و اظهارکرد: تربیت حسینی رمز بقای انقلاب اسلامی و ضامن دستاوردهای دینی و ارتقاء بینش فرزندان انقلاب عزیزمان است.

رییس مرکز فعالیت‌های دینی تهران، گفت: در این طرح نوجوانان و جوانان محله عهده‌دار مسئولیت راه‌اندازی و اجرای برنامه هستند و خانواده‌های خویش را جهت حضور در برنامه تشویق می‌نمایند.

وی افزود: جذب نوجوانان محله به مسجد از طریق جذابیت‌های مواکب در بوستان‌ها، بالابردن سطح معنوی نوجوانان و هویت بخشی به آنان با مسئولیت پذیری در موکب محله، تقویت روحیه جهادی و انقلابی در بین نوجوانان با تعظیم شعائر احیاگرانه انقلاب حسینی، ایجاد امنیت فرهنگی در کنشهای نوجوانان در فضای مجازی و حقیقی، جریان سازی و تبلیغ برای شرکت در مراسم اربعین حسینی و تغییر مکان موکب‌های حسینیه‌ها از خیابان به بوستان (کاهش ترافیک) را می توان از اهداف این طرح برشمرد.

خدمت رسانی به بیش از ۱۶ هزار عزادار حسینی در مواکب آرمان حسینی

حجت الاسلام و المسلمین شیرنژاد در پاسخ به این سوال که استقبال شهروندان از مواکب آرمان چگونه بود؟ بحمدالله پس از راه‌اندازی مواکب آرمان حسینی در سطح بوستان‌های تهران، استقبال چشمگیری از سوی مردم به ویژه خانواده‌ها صورت گرفت و هم اکنون به طور میانگین، روزانه بیش از ۱۶ هزار نفر از خدمات مواکب آرمان حسینی بهرهمند می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات مختلفی که در مواکب آرمان حسینی به شهروندان ارائه می‌گردد؛ بیان کرد: در قسمت پذیرایی به طور میانگین هر شب ۳۲ هزار لیوان و در مجموع در ۱۰ شب ۳۲۰ هزار لیوان چای و شربت نذری توزیع شده است؛ همچنین در بخشی که ویژه خردسالان و کودکان است ۵ کار ویژه در دستور کار مواکب آرمان حسینی قرارگرفت که در مجموع این اقدامات برای ۴۸ هزارنفر اجرا شده است. حوزه دیگری که در مواکب مورد استقبال قرار گرفت خدمات مشاوره بود، در این نوع خدمت کهبه واسطه مشاورینتخصصی حوزه علمیهاجرا شده است، مخاطبین عموما دربخشهای خانواده وتربیت فرزند، مشاورهدریافت کردهاند.

۹ موکب مرزی نهاد کتابخانه‌ها میزبان زائران اربعین

حمایت از مؤسسات و مجموعه‌های فعال فرهنگی

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران دررابطه با حمایت از مؤسسات و مجموعههای فرهنگی فعال در زمینه دانش آموزی تصریح کرد: همواره مراکز و مؤسسات فرهنگی وابسته به مساجد و یا حوزه‌های علمیه، نقش بسزایی در تقویت فرهنگ دینی و جذب نوجوانان و جوانان به مبانی انقلاب اسلامی داشته و دارند، در این راستا، مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، حمایت از این مؤسسات و مراکز فرهنگی که تمرکز آنها صرفا بر روی کار بر نوجوانان و جوانان است را در دستور کار خود قرار داده که در این بین، توجه ویژه به هیئات دخترانه، از جمله اقدامات مرکز فعالیتهای دینی در ایام محرم و صفر میباشد.

حجت الاسلام و المسلمین شیرنژاد در پایان اظهارکرد: این هیئت‌های دخترانه، در دهه نخست ماه محرم، با شعار(دختران آرمان حسینی) و (دراین شلوغی دنیا تو انتخاب منی) میزبان بیش از ۲۵ هزار دانش آموز دختر، از سراسر تهران بودند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا