اخبار روز

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و سوریه در دمشق

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و سوریه در دمشق

به گزارش برگزیده های ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه در دمشق دیدار و پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین المللی مورد علاقه مشترک گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، در این ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مراتب همبستگی و همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با سوریه به خاطر حادثه سیل مهیب اخیر در این کشور را تجدید کرد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع فوری تحریم‌های یک جانبه و غیر قانونی کشورهای غربی علیه سوریه تاکید کرد .

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام همبستگی کشورهای عربی با دولت و ملت سوریه پس از زلزله مهیب اخیر را گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی و اقدامی واقع گرایانه توصیف کرد.

وی جایگاه سیاسی کنونی دولت سوریه در معادلات منطقه‌ای و عربی را حاصل مقاومت دولت و ملت این کشور در برابر تروریست های نیابتی دانست.

امیرعبداللهیان، تداوم حملات رژیم نژادپرست صهیونیستی بر اهداف مدنی و زیرساخت های سوریه، در زمانی که دولت این کشور به دنبال جذب بشردوستانه و ارائه حمایت های امدادی به آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر بود را نشانه ای از خوی تجاوزکارانه و ضد انسانی آن رژیم ارزیابی و آن را با شدید ترین لحظه محکوم کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه سوریه از حمایت همبستگی و همدردی جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت سوریه در حادثه زلزله اخیر تشکرکرد .

وی تاکید کرد: ما رویکرد همکاری و دوستی صادقانه میان دو کشور را دنبال می کنیم. ما تلاشهای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد اهداف اهداف و منافع مشترک دو کشور در مجامع بین المللی را ارج می نهیم.

در این دیدار، دو وزیر همچنین در خصوص مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری گفت‌وگو کردند.

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک، حمل و نقل و ترانزیت منطقه ای،خدمات فنی و مهندسی و تقویت تجارت میان دو کشور از جمله موضوعات مورد گفت و گو بود.

وزیران امور خارجه دو کشور ، همچنین تبادل تجربه و آموزش میان نهادهای امدادرسانی دو کشور را مورد توافق قرار دادند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا