لرستان

تحویل شتاب دهنده پیشرفته خطی و دستگاه ام آر آی به علوم پزشکی لرستان

تحویل شتاب دهنده پیشرفته خطی و دستگاه ام آر آی به علوم پزشکی لرستان

به گزارش برگزیده لرستان، دکتر بهرام دلفان در این خصوص گفت : برای نخستین بار در لرستان دستگاه شتاب دهنده خطی شرکت الکتا با مدل versa HD مجهز به انرژی فوتون و انرژی های الکترون با دقت بسیار بالا از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی لرستان تحویل داده شد.

وی افزود: این دستگاه با استفاده از تکنیک HDRS توانایی استریوتکنیک دارد و کولیماتور این دستگاه از نوع HD Ayility بوده که در آن سرعت لیف ها نسبت به سایر کولیماتورها ۲ برابر شده و ۶۰ درصد زمان درمان را کمتر کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه سیستم هدایت تصویر رادیوتراپی غیرتهاجمی ۴D، شکل دهی پرتو با کیفیت بالا، هدایت تصویری پیشرفته آنلاین، تولید پرتوهای با دوز بالا و HDRS از ویژگی های منحصر به فرد این شتابدهنده خطی است، ادامه داد: به گفته شرکت پشتیبان، فرآیند ساخت بونکر سازی این پروژه و نصب این دستگاه چندین ماه زمان می برد.

دلفان تاکید کرد: این دستگاه یکی از بروزترین و فوق العاده ترین دستگاه‌های کشور و نوع خاصی بوده که تنها روی بافت تومورال تمرکز کرده و کمترین عارضه را برای بافت های سالم دارد.

وی یادآور شد: سلامت بیماران سرطانی و نیازمند پرتو درمانی و خدمات درمانی خاص همواره مورد توجه ما بوده و امید است با نصب، راه اندازی و بهره برداری این دستگاه بتوانیم خدمات شایسته تری را به بیماران استان لرستان و حتی بیماران استان های همجوار با تعرفه دولتی و تحت پوشس بیمه ای ارائه دهیم و برنامه توسعه حوزه درمان سرطان و تجهیزات پیشرفته و مدرن برای تحویل به دانشگاه لرستان در دستور کار قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: همچنین یک دستگاه ام آر آی مدرن به مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم آباد تحویل شد.

دلفان اظهار داشت: یک دستگاه ام آر آی یک و نیم تسلا پیشرفته از محل اعتبارات بانک جهانی ICERP وارد استان و تحویل مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم آباد شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی تایماز- فیلیپس و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: با بهره برداری از این دستگاه در آینده ی نزدیک که مقدمات نصب آن تقریبا آماده شده است، شاهد این خدمات ارزشمند و ماندگار توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان و استان برای انجام تصویربرداری بر مبنای ام آر آی و در راستای اهداف تعالی نظام سلامت و با تعرفه دولتی و خدمات بیمه ای پایه خواهیم بود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا