آذربایجان شرقی

رسانه‌های رسمی باید حمایت شوند

رسانه‌های رسمی باید حمایت شوند

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، ایمان شمسایی در جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب کشور که در تبریز برگزار شد، با بیان این‌که سطح کیفی رسانه‌های استان‌های شمالغرب کشور بسیار خوب است، اظهار کرد: اطلاعاتی که استاندار آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت مطبوعات و تاریخ روزنامه نگاری ارائه داد، نشان از تسلط بر این حوزه است و از سویی انس و الفت مدیران اجرایی با رسانه‌ها تکلیفی است که ریاست جمهور نیز بدان تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برقراری ارتباط مدیران با مردم از طریق رسانه، افزود: از اشکالات عمده صنف خبرنگاری و روزنامه نگاری، عدم داشتن نظام واحد صنفی است و اینکه مشخص نیست به چه کسی باید عنوان خبرنگار اطلاق کرد.

شمسایی خاطرنشان کرد: تعدد انجمن‌های صنفی در حوزه روزنامه نگاری باعث شده تا بحث یکپارچه شدن این صنف با مشکل مواجه شود. رشته و حرفه خبرنگاری به مدرک خاصی نیاز ندارد و هر کس با هر سطحی می‌تواند خودش را خبرنگار بنامد که خوب است اما باید از رسانه‌های رسمی حمایت شود.

وی با اشاره به این‌که حمایت از امنیت شغلی خبرنگاران طبق قانون مطبوعات در دستورکار وزارت فرهنگ قرار دارد، گفت: حمایت‌های وزارتخانه در این خصوص را در دو محور استقرار کنیم. نخستین محور مربوط به ساختار تحریریه است چرا که رسانه به عنوان نهاد اجتماعی و مرکزی باید به عنوان کار و فعالیت دیده شود و دیگری نیز در حوزه محتوا و اصول حرفه‌ای است.

وی با اشاره به موضوع تمرکززدایی و سپردن بسیاری از امور در بخش‌های نظارتی به استان‌ها، افزود: از هر جشنواره و رویدادی که رقابت و رفاقت را با هم به همراه داشته باشد، استقبال می‌کنیم. نفس رقابت باعث ارتقای کمی و کیفی می‌شود به ویژه اگر رقابتی بین روزنامه نگاران استان‌های مجاور باشد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ها در دوران اغتشاشات اخیر، فعالیت اصحاب رسانه را درخشان توصیف کرد و گفت: اغلب رسانه‌ها در این روزها که با جنگ شناختی و رسانه‌ای عیان مواجه بودیم، پای کار بودند.

وی خاطرنشان کرد: مشاهده کردیم که امروز رسانه‌های معاند، دیگر صرف راوی اخبار نیستند بلکه خالق آن هم شده‌اند و اتفاقات جعلی خلق می‌کردند.

وی در خصوص تکلیف ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین نیز اظهار کرد: جهاد تبیین وظیفه اصلی رسانه‌ها و در اصل، عمل به قانون مطبوعات است.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا