گیلان

رشت بدون ضابطه در حال توسعه است/گلایه به‌حق شهروندان بابت خاموشی معابر شهر رشت

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در دیدار با مدیران توزیع برق شهرستان رشت در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه گلایه‌های بحق فراوانی از سوی شهروندان رشت مبنی بر خاموشی برخی از معابر و مشکلات ناشی از آن به گوش می‌رسد، اظهار کرد: متاسفانه نور کم در بسیاری از مسیرها به واسطه اجرای دستورالعمل صادره از وزارت نیرو به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق است که از این بابت به شهروندان و شورا و شهرداری رشت اطلاع‌رسانی خوبی نشده است.

وی با بیان اینکه ای کاش این موضوع زودتر توسط اداره توزیع برق اطلاع رسانی می‌شد، افزود: به واسطه اعتماد شهروندان تریبونی در اختیار مجموعه شورای رشت قرار دارد و چنانچه این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شد می‌توانستیم این مسئله را به اطلاع شهروندان رسانده و از بروز برخی از گلایه‌ها که با این محوریت در فضای مجازی، سامانه ۱۳۷ شهرداری و غیره به گوش می رسد نیز جلوگیری و پاسخی مناسب به این دغدغه شهروندان بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عدم اجرای مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: متاسفانه فقدان این مهم موجب بروز مشکلات و موازی کاری های فراوانی شده که در نهایت به تحمیل هزینه‌های مازاد به بیت المال و گله مندی شهروندان ختم می شود.

کارگرنیا با بیان اینکه شهرداری رشت از بودجه دولتی برخوردار نیست، گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله برق باید تعامل بیشتری با شهرداری داشته باشند و یقینا با تحقق این مهم تعارض منافع ایجاد نمی‌شود و رفع نیازمندی شهروندان نیز در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با ابراز گلایه از اینکه شهر، بدون ضابطه در حال توسعه است، بیان کرد: متاسفانه هنوز موفق نشده‌ایم که شهر را بر اساس طرح جامع و اصول شهرسازی توسعه دهیم و در حال حاضر رشت بدون ضابطه و توسط مردم در حال توسعه است و مردم با مشاهده یک قطعه زمین ارزان در هر نقطه از شهر اقدام به ساخت‌وساز بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌های مورد نیاز می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پیگیر تصویب شیوه نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی شهر هستیم، تصریح کرد: این شیوه نامه در حال حاضر در دیوان عدالت اداری  مطرح شده و اخیراً بنده به همراه چند تن از همکاران شورایی و جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری تحقق این مهم با چند نفر از مسؤولین دیوان ملاقات و در تلاشیم تا هر چه سریعتر این مهم محقق شود.

کارگرنیا با تاکید به اینکه با تصویب شیوه‌نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی مشکلات شهروندان از این بابت برطرف می‌شود، گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندانی که در زمین‌های نسقی اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند دریافت امتیازاتی از جمله برق است که با تصویب این شیوه نامه در دیوان عدالت اداری این مشکل برای همیشه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برق یک زیر ساخت اساسی برای زندگی امروزی محسوب می‌شود، افزود: اعضای شورای ششم رشت برای رفع موانع پیش روی دریافت امتیازاتی همچون برق و غیره برای شهروندانی که در زمین‌های نسقی ساخت‌وساز کرده‌اند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و شهرداری رشت نیز در بحث هزینه‌های حفاری در بودجه ۱۴۰۱ تسهیلاتی را برای دستگاه‌های حفار در نظر گرفته تا دستگاه‌های خدمات‌رسان در ارائه خدمات به مردم از توان بیشتری برخوردار شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا