خوزستان

رشد اقتصادی صنایع پتروشیمی باید همراه با کاهش فقر و بیکاری باشد

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز،صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروزدر نشست ارایه گزارش اقدامات زیست محیطی مجموعه منطقه ویژه ماهشهر در حوزه محیط زیست گفت: استان خوزستان ظرفیت های بسیار متنوع و گسترده ای دارد و طبیعتاً بایستی از این ظرفیت ها جهت رشد و توسعه استان و همچنین کشور استفاده کنیم و توسعه استان و کشور در کنار هم و متوازن و همپای هم جلو برود.

وی افزود:یکی از ظرفیت‌های بزرگی که در استان وجود دارد صنایع مرتبط با نفت و گاز و به طور خاص در این منطقه پتروشیمی‌ها است که از دیرباز در این استان شروع شده و توسعه پیدا کرده و یک نقطه بزرگ و کلیدی در سطح کشور است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های پتروشیمی در حال گسترش است و باز هم جای توسعه بیشتری دارد.

خلیلیان ابراز امیدواری کرد: ما میتوانیم فاز دو منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ها را هم داشته باشیم و همچنین توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی ها و تکمیل زنجیره تولید را بایست در استان خوزستان و منطقه دنبال نماییم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: طبیعتاً رشد اقتصادی بایست با توسعه عدالت و کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری همراه باشد به خصوص در منطقه بندر امام (ره) و ماهشهر در کنار فعالیت های تولیدی و اقتصادی حفظ محیط زیست را نیز باید به صورت متوازن داشته باشیم که به یک توسعه پایدار در منطقه منجر شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا