اقتصادی

رشد صف‌های فروش و افت صف‌‌های خرید/رشد ۸ درصدی خروج پول از بورس

به گزارش برگزیده های ایران، میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۷۰ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۱۸ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف ‌های خرید ۶۳ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۱۰۳ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۴۲ میلیارد تومان بود.

رشد ورود نقدینگی به صندوق‌ها با درآمد ثابت

در پایان هفته دوم دی ماه، شاهد نهمین روز ورود پول حقیقی به صندوق‌ ها با درآمد ثابت بودیم. روز شنبه ۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق ‌ها وارد شد و روز یکشنبه ۱۳۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد صندوق‌ های قابل معامله درآمد ثابت شد. دوشنبه ۱۲۳ میلیارد تومان و روز سه ‌شنبه ۶۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی روانه صندوق ‌های درآمد ثابت شد. در آخرین روز معاملاتی هفته ۱۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. 

در مجموع این هفته ۴۷۴ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق ‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه ۹۵ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق ‌ها وارد شده است.

رشد ۸ درصدی خروج پول از بورس

در هفته اخیر، بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه هفته پیش از آن، پنجمین روز خروج پول حقیقی ثبت شده بود. روز شنبه ۴۶۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به ۲۰۱ میلیارد تومان رسید.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه ادامه پیدا کرد و در این روز ۲۲۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز سه‌ شنبه به ۳۹۹ میلیارد تومان بالغ شد و روز چهارشنبه به بیش از ۲۸۶ میلیارد تومان رسید. 

در مجموع ۵ روز کاری متوالی هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۱۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش ۸ درصدی داشته است. 

در ۱۰ روز اخیر ۳ هزار و ۲۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده که میانگین روزانه آن ۳۰۲ میلیارد تومان است.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا