Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رشد ۱۴۹ درصدی صادرات و افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین در ۹ ماهه نخست امسال - خبرگزاری برگزیده های ایران
مناطق آزاد

رشد ۱۴۹ درصدی صادرات و افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین در ۹ ماهه نخست امسال

رشد ۱۴۹ درصدی صادرات و افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین در ۹ ماهه نخست امسال

به گزارش برگزیده های ایران از انزلی امین افقی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون با ورود و خروج ۱۴۲ کشتی بیش از ۴۶۰ هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵۹ درصدی در تناژ و ۴۳ درصدی در تعداد شناور داشته است.

وی با اشاره به تخلیه ۱۰۱ کشتی در مجتمع بندری کاسپین در ۹ ماهه نخست امسال اظهار کرد:کالاهای تخلیه شده در بندرکاسپین شامل غلات،نهاده های دامی، روغن خام خوراکی مورد نیاز واحد های تولیدی کشور، چوب و کالاهای کانتینری بوده است.

*افزایش ۱۴۹ درصدی صادرات کالا از بندر کاسپین از ابتدای امسال تا کنون

دبیر میز تجارت با اوراسیا منطقه با اشاره به رشد ۵۴ درصدی کالای کانتینری تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری کاسپین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۶۰۰ تی ای یو کالا در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری شده که بر اساس آمارهای موجود این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۹۰ تی ای یو بوده است.

افقی افزود: در ۹ ماهه نخست امسال ۸۰۲ تی ای یو کالای کانتینری نیز از طریق کریدور ایران، قزاقستان و به روش حمل و نقل ترکیبی به مقصد چین صادر شده است.

وی به افزایش ۱۴۹ درصدی صادرات کالا از بندر کاسپین اشاره و تاکید کرد: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۲ هزار تن کالای کانتینری شامل مصالح ساختمانی و خشکبار و ۳۲ هزار تن کالای غیر کانتینری شامل مصالح ساختمانی، قیر، رب گوجه فرنگی ، محصولات نساجی، موکت، میله گرد، بونکر و کفی تریلر، مواد شیمیایی از بندرکاسپین صادر شده است.

* افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین

جانشین کارگروه کریدور های بین المللی منطقه آزاد انزلی افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون کالاهای صادراتی شامل ماشین آلات (تریلر تانکردار، کفی کانتینر بر) مواد غذایی(پوره سیب و رب گوجه)، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی (قیر، میل گرد، گچ و سنگ مرمر) و سایر محصولات ایرانی به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و به روش حمل و نقل ترکیبی به کشور چین صادر شده است.

افقی به اهمیت ترانزیت و صادرات مجدد کالا به عنوان یکی از برنامه های در دستور کار مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی با بهره‌مندی از ظرفیت‌ دوبندر محدوده خود بندرانزلی و ‌بندر کاسپین به عنوان دروازه تجارت دریایی ایران به اوراسیا محسوب شده و استفاده از مزیت‌های این موافقت نامه اقتصادی فرصتی مغتنم جهت توسعه اقتصاد دریامحور در دریای کاسپین و تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی کشور است.

*تامین ۲۲۷هزار تن رو غن خام مورد نیاز کشور از طرق بندرکاسپین

دبیر شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی با اشاره به پهلوگیری و تخلیه کالای ۴۶ کشتی تانکر در اسکله دلفین مجتمع بندری کاسپین گفت:۲۲۷ هزار تن روغن خام مورد نیاز واحد های تولیدی کشور در این بندرتخلیه و جهت فرآوری و بسته بندی به واحد های تولیدی حمل شده است.

مهندس افقی به رشد ۵۵ درصدی واردات روغن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای بهره برداری از مجموعه مخازن و اسکله دلفین مجتمع بندری کاسپین در سال ۱۳۹۷ تاکنون ۷۴۵ هزار تن روغن خام خوراکی به عنوان یکی از کالاهای اساسی توسط ۱۵۱ فروند کشتی تانکر از طریق بندرکاسپین وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: تنوع بخشی به کالاهای ورودی و صادراتی به مجتمع بندری کاسپین، تکمیل زیرساختهای بندری، استقرار شهرک صنعتی در پسکرانه و همچنین آبخور بالا و پسکرانه وسیع مجتمع بندری، کاهش هزینه های حمل ونقل کالا، فعال نمودن مسیرهای ترانزیتی بین المللی از مزیت های مجتمع بندری کاسپین منطقه ازاد انزلی است.

*رشد ۲۰ درصدی حمل کالا توسط ۱۶ هزار ماشین سنگین و تریلی در بندرکاسپین

دبیر شورای لجستیک منطقه ازاد انزلی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی حمل زمینی کالا در مجتمع بندری کاسپین از ابتدای امسال تاکنون گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۲۱۱ ماشین سنگین و تریلی ، کالاهای وارداتی به مجتمع بندری کاسپین را به اقصی نقاط کشور حمل و یا جهت صادرات و ترانزیت کالا به ای

ن مجتمع بندری حمل شده است.

افقی تاکید کرد: با توجه به فعالسازی خط ترانزیت خودرو از خلیج فارس به کشورهای حوزه خزر از بندر کاسپین از آغاز فعالسازی این خط ترانزیتی تاکنون ۱۴۵۱ دستگاه انواع خودروی سواری از طریق مجتمع بندری کاسپین به کشورهای قزاقستان و روسیه ترانزیت شده است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه ازاد انزلی با اشاره به برنامه های در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص توسعه دیپلماسی لجستیکی در حوزه کاسپین، فعالسازی کریدوهای بین المللی عبوری از کشور و توسعه اقتصاد دریا محور افزود: بخش بندری و تحقیقات بازار، فعالیت های بازاریابی برای جذب کالاهای جدید، ارائه مشوق های تجاری، اعمال مزیت ها و معافیت های قانونی مناطق آزاد، تسریع وتسهیل خدمات بندری وترانزیتی به فعالان اقتصادی، اجرای تعرفه های ترجیحی اتحادیه اقتصادی اوراسیا، به همراه تکمیل وتوسعه زیرساختهای لجستیکی مورد نیازخدمات رسانی درحوزه های مختلف بندری را در دستور کار دارد.

افقی ادامه داد: افزایش تجهیزات استراتژیک بندری در کنار نزدیکی به تهران و مراکزتولیدی و جمعیتی کشوراین مجتمع بندری از مهمترین مزیت ها و همچنین اقدامات و رویکردهای سازمان منطقه آزادانزلی در حوزه توسعه لجستیک و زنجیره تامین در این مجتمع بندری نسل سوم به شمارمی رود.

رشد ۱۴۹ درصدی صادرات و افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین در ۹ ماهه نخست امسال

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا