چهارمحال و بختیاری

رشد ۲۱۱ درصدی مجوز مشاغل خانگی درچهارمحال وبختیاری

رشد ۲۱۱ درصدی مجوز مشاغل خانگی درچهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری ،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در همین خصوص گفت: در حالی که تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سالجاری ۱۹ هزار و ۳۶۵ شغل بود اما با اهتمام به کار گرفته شده، ۲۱ هزار و ۲۷۳ شغل جدید در استان ایجاد شد.

محسن مولوی افزود: نتیجه این اقدامات باعث شده است تا نرخ بیکاری استان در سالجاری کاهش پیدا کند به طوری که بنا بر آخرین گزارش‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۱۰.۱ درصد است که در رتبه ششم قرار گرفته و فاصله خود را با متوسط کشوری که ۸.۲ درصد است کمتر کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم حدود چهار درصد از نرخ بیکاری استان کاسته شده است، تصریح کرد: اختصاص تسهیلات مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود استان نقش مهمی در این خصوص داشته است.

مولوی با بیان اینکه ۱۳.۴ درصد اشتغال ایجاد شده در استان در بخش کشاورزی است، افزود: همچنین بخش صنعت ۳۹ درصد و خدمات ۴۷ درصد اشتغال ایجاد شده در استان را به خود اختصاص داده است.

رشد ۲۱۱ درصدی صدور مجوز مشاغل خانگی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور ۶ هزار و ۱۶۹ مجوز مشاغل خانگی در این استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: این تعداد مجوز در مقایسه با سال گذشته که ۲ هزار و ۹۲۰ مورد بود، از رشد ۲۱۱ درصدی برخوردار شده است.

مولوی تصریح کرد: بر اساس تعداد مجوز اعطا شده ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان طی سال‌جاری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۸ درصد تسهیلات تخصیص یافته به استان در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به سهم استان در تسهیلات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت که قرار است از سوی ۱۷ دستگاه و ۱۸ بانک عامل جذب شود که تاکنون ۱۴ هزار و ۳۳۶ متقاضی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

مولوی خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری تاکنون ۶ هزار و ۸۹۳ نفر تسهیلاتی افزون بر ۳۹۴ هزار و ۶۱۱ میلیون تومان معادل ۴۴ درصد تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا