سلامت

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احیای امر اهل‌بیت(ع) است

آیت‌الله سید محمد سعیدی روز چهارشنبه در آیین تکریم رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: آن حضرت برای همه فرماندهان اسوه شد و سردمدار تمام معارف الهی و اسلامی بود.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) به‌ویژه در سال‌های پس از رحلت پیامبر(ص) و انحراف جامعه اسلامی، چهره به چهره با زنان مهاجر و انصار گفت‌وگو می‌کرد و با قرائت خطبه فدک تلاش کرد تا مسیر جامعه اسلامی از راه مستقیم منحرف نشود.

وی ادامه داد: خطبه‌خوانی حضرت در مسجد پیامبر(ص) تدبیری بود که آن حضرت با حفظ عفاف، حجاب و طهارت مسائل اصلی را گوشزد کرد، ولی افسوس که مردم آن زمان قدر امامت حضرت علی(ع) و حجت خدا، حضرت زهرا(س) را نشناختند که این مساله نشان‌دهنده نقش مهم مردم در جامعه است.

 سعیدی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر فرزندی از فرزندان حضرت زهرا(س) با تاسی به آن حضرت برای دفاع از کیان اسلام، ولایت، فقه شیعه و احکام الهی قیام کرد و مردم اجابت کردند و امر اهل‌بیت(ع) به برکت این قیام، خون شهدا و تلاش مردم احیا شد که این تلاش و جهاد همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر الگوگیری از اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، اضافه کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از حضرت زهرا(س) الگو گرفت، جلو رفت و دیگران را نیز برای گام برداشتن در این مسیر تشویق کرد.

وی بیان کرد: رهنمودهای اهل‌بیت(ع) در سخنرانی‌ها و کتاب‌ها نشان می‌دهد احیای امر اهل‌بیت(ع) در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی، نظامی، اقتصاد، طهارت و بهداشتی ضرورت دارد که امیدواریم همه مصادیق را بپذیریم و باعث افتخار شویم.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع نسبت به رعایت مسایل بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا، تصریح کرد: کسانی که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی التزام دارند، زینت اهل‌بیت(ع) هستند.

وی بیان کرد: دکتر قدیر رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم در زمانی مسوولیت این دانشگاه را بر عهده گرفت که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده بود و در قم نیز دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود داشت که وی با متانت و درایت توانست فضا را مدیریت کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این راه پرافتخار که از مصادیق احیای امر اهل‌بیت(ع) است، با مدیریت دکتر مصری سرپرست جدید این دانشگاه ادامه یابد.

در این آیین که با حضور محمدحسین نیکنام مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر مسوولان استان قم برگزار شد، با اهدای لوح سپاس از زحمات محمدرضا قدیر رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم تقدیر و مهدی مصری به‌عنوان سرپرست این دانشگاه معارفه شد.

مهدی مصری یازدهم دی‌ماه با حکم بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم منصوب شد، پیش از این محمدرضا قدیر از شهریورماه سال ۹۸ مسوولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم را بر عهده داشت.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا