اخبار روز

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو دروغ می‌گوید

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو دروغ می‌گوید

به گزارش از رویترز، لاپید از اظهارات نتانیاهو که گفته بود که ماه‌هاست اپوزیسیون از مذاکره با دولت سرباز می‌زنند به دروغ تعبیر کرد و از رهبران احزاب ائتلافی خواست که از کابینه جدا شوند.

وی افزود: نتانیاهو علیه نظام عدالت دروغ می گوید که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

لاپید گفت که نتانیاهو باید برای یک بار هم که شده و به جای سرزنش همه، مسؤولیت خود را بپذیرد.

نتانیاهو ساعاتی پیش در یک نطق تلویزیونی با دفاع از طرح موسوم به اصلاح نظام قضایی اسرائیل افزود: اپوزیسیون حاضر نیست با ما بر سر میز گفت و گو بنشیند و نمایندگان اپوزیسیون چندین ماه است که از ورود به مذاکره با ما سرباز می زنند.

نتانیاهو با تکرار ادعای همیشگی خود برای دفاع از طرح اصلاح نظام قضایی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: این اصلاحات میان قوه‌ها تعادل ایجاد خواهد کرد و حامی حقوق اقلیت خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اصلاحات انجام شده در کمیته انتصاب قضات درهای دادگاه ها را به روی قضات همه اقشار جامعه باز می کند.

سخنان نتانیاهو درحالی مطرح می شود که هزاران صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی خیابان‌ها را مسدود کردند.

رسانه‌ها گزارش دادند که صهیونیست‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به تغییرات اساسی در سیستم قضایی توسط کابینه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت این اقدام با مسدود کردن راه‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی کمپین چند ماهه اعتراضی خود را افزایش دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از معترضان با حمل پلاکارت هایی در محکومیت این اقدام کنست، در خیابان‌های تل‌آویو راهپیمایی کردند و موجب توقف تردد در اواسط یک روز کاری در این خیابان‌ها شدند.

همچنین گروهی از معترضان در یک خیابان بیرون بندرگاه، لاستیک‌ها را آتش زدند و برای مدت مانع از حرکت کامیون‌ها شدند. پلیس تظاهرکنندگان را از محل تجمع دور کرد.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

۳۱۰۳۱۰

حتما بخوانید : ترکیه باز هم لرزید

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا