اقتصادی

بازار ارز سیاسی شد/ پیش‌بینی جدید قیمت دلار در بازار تهران

بازار ارز سیاسی شد/ پیش‌بینی جدید قیمت دلار در بازار تهران

از نظر معامله‌گران این روزها بازار کاملاً سیاسی شده و انواع خبرها به بازار می‌رسد و همین امر باعث شده سطح احتیاط معامله‌گران دلار بیشتر از قبل شود.

روز گذشته یک خبر در بین بازیگران ارزی برجسته شد؛ اول اظهارات سخنگوی وزارت خارجه قطر که گفته بود احتمال رسیدن به تفاهمات جدید میان ایران و آمریکا افزایش‌یافته است و دیگری، سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به قطر؛ کشوری که پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی پس از آزادسازی به ۲ بانک آن واریز شد. بر اساس اخبار منتشره از محتوای گفت و گوی رئیس بانک مرکزی ایران با مقامات قطری، ظاهرا تصمیم بر آن است که پول‌های آزاد شده صرف خرید و واردات اقلام موردنیاز شود. کاهشی‌های بازار از این خبر این نتیجه را گرفتند که در هفته آینده مقدار قابل‌توجهی دلار و درهم به بازار خلیج‌فارس تزریق خواهد شد. در واقع این گروه از فعالان بازار، سفر رئیس‌کل بانک مرکزی را عامل افت قیمت بازار روز گذشته می‌دانند.

به طور کلی، پس از آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ارزی ایران و انتقال آنها به قطر، گمانه‌های زیادی دررابطه‌با محدودیت‌ها و مقصد این دارایی‌ها مطرح شد. عده‌ای از تحلیلگران اقتصادی باور دارند حتی با وجود محدودیت‌های اعمال شده بر این دارایی‌ها، استفاده از آنها جهت خرید کالاهای غیر تحریمی سبب افت فشار از روی بازار ارز داخل شده و در نتیجه احتمال شروع نوسانات قیمتی جدید از میان می‌رود.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند به سمت مقاومت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان حرکت کند. در غیر این صورت قیمت دلار می‌تواند حمایت کف کانال ۴۹ هزار تومان را تست کند.

گروهی از معامله‌گران باتوجه‌به همراهی‌نکردن قیمت دلار سلیمانیه با دلار هرات در پشت خط معتقدند قیمت دلار شل می‌شود. در مقابل گروهی از معامله‌گران معتقدند بازار ارز هرات در روز چهارشنبه تعطیل بوده و تسویه‌ها برای امروز است و این موضوع می‌تواند بازار ارز را در ساعات ابتدایی نوسانی کند.

۲۲۳۲۲۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا