Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
روزنامه آمریکایی: طولانی شدن جنگ اوکراین به نفع روسیه است - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

روزنامه آمریکایی: طولانی شدن جنگ اوکراین به نفع روسیه است

روزنامه آمریکایی: طولانی شدن جنگ اوکراین به نفع روسیه است

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: امید مسکو و نگرانی کی‌یف از این است که غرب اشتیاق خود را قبل از اینکه روسیه در معرض یک شکست قطعی قرار بگیرد از دست بدهد. هیچ‌کدام از امیدهای روسیه درباره اختلافات بین حامیان اوکراین محقق نشده است. اروپا تکیه کردن به انرژی روسیه را بدون هیچ‌گونه فجایع سیاسی به صورت چشمگیری کاهش داده است؛ اما اعلام بسیج صدها هزار سرباز در سپتامبر و تبدیل اقتصاد آن به اقتصاد جنگ باعث می‌شود که شرایط به نفع روسیه باشد. واشنگتن و هم‌پیمانانش نیز تاکنون هیچ‌گونه اصلاحات ضروری به ویژه درباره تولید نظامی برای حفظ حمایت از اوکراین در جنگی که احتمالاً چند سال طول بکشد، انجام نداده‌اند.

برونو تیرتریس، مدیر موسسه پژوهش‌های استراتژیک در پاریس گفت: اروپا آماده جنگ کلاسیک طولانی مدت نیست.

این روزنامه نوشت: آمریکا نیز همین‌گونه است. هرچند که کنگره ماه میلادی گذشته بسته کمک‌هایی به ارزش ۴۴.۹ میلیارد برای حمایت از اوکراین اختصاص داد؛ اما سلطه جمهوری‌خواهان بر مجلس نمایندگان به این معناست که تصویب کمک‌های نظامی و غیرنظامی بیشتر برای کی‌یف بسیار پیچیده‌تر خواهد بود.

ادوارد استرینگر، رئیس سابق عملیات در ستاد دفاع انگلیس گفت: زمان به نفع روسیه است پس باید غرب طی ماه‌های آینده حمایت از اوکراین را افزایش دهد و احتیاطی را که درباره تحویل سلاح در پیش گرفته کنار بگذارد.

وال استریت ژورنال نوشت: عملیات نظامی روسیه منجر به نابودی صنعت دفاعی اوکراین شده است و اکنون این کشور به صورت تقریبا کامل به سلاح‌ها و مهماتی تکیه دارد که از غرب می‌گیرد. به رغم ضعیف بودن میزان اقتصاد روسیه در مقایسه با قدرت مشترک آمریکا و هم‌پیمانانش در ناتو اما خریداران دفاعی غرب برعکس روسیه تا حد زیادی به اقدامات و جدول‌های زمانی در زمان صلح پایبند هستند. تعداد ساکنان روسیه ۳۵ برابر ساکنان اوکراین هستند و روسیه همچنین قادر به گسترش افزایش تولید مهمات برای ادامه جنگ است. با اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش خطوطی را برای تولید مهمات جدید ایجاد کرده‌اند؛ اما پیش‌بینی نمی‌شود که یک تحول بزرگ تا سال آتی میلادی رخ بدهد و همین مساله شکاف خطرناک احتمالی را میان قدرت نظامی اوکراین و روسیه در نیمه دوم سال میلادی کنونی ایجاد می‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: نباید از اهمیت روسیه بکاهیم. روسیه نیروهای بیشتری را منتقل خواهد کرد و برای دستیابی به تجهیزات بیشتر تلاش می‌کند و آمادگی خود را برای ادامه جنگ نشان داده است. همچنین هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که بگوید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف خود را برای جنگ اوکراین تغییر داده است. برای همین ما به آمادگی برای جنگ طولانی نیاز داریم.

این روزنامه نوشت: انتقال نیروها به پوتین این اجازه را داد تا بتواند ثبات را خط درگیری محقق کند و ضدحمله‌ای را در اطراف شهر باخموت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین انجام دهد و این مساله نشان می‌دهد که حل و فصل بحران با مذاکره در آینده بسیار بعید است.

ایوو دالدار، سفیر سابق آمریکا در ناتو اعلام کرد: هرگونه صحبتی درباره روند صلح به پایان رسیده است چرا که پوتین نهایت تلاشش را به کار می‌برد تا بگوید این جنگ یک جنگ موجودیتی برای اوست.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا