اجتماعی

ساخت “ماژول آبیاری هوشمند” توسط یک شرکت دانش‌بنیان

ساخت “ماژول آبیاری هوشمند” توسط یک شرکت دانش‌بنیان

– اخبار اجتماعی –

علی تصوری؛ کارشناس شرکت دانش‌بنیان “فناوران شریف” در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران اظهار کرد: این شرکت محصولی با عنوان “ماژول آبیاری هوشمند” ساخته است که در شالیزارهای شمال و فضای سبز شهری استان تهران استفاده و به فروش رفته است.

وی گفت: این ماژول علاوه بر حذف نیروی انسانی که حقوق ۴ ماه آن معادل مبلغ این سامانه است، کاهش مصرف آب را به دنبال دارد که با توجه به معضلات آب، اهمیت بسیار زیادی دارد.

تصوری افزود: این محصول سیکل آبیاری را می‌بندد و آبیاری با استفاده از سنسورها به نحوی انجام می‌شود که به صورت متوسط آبیاری انجام شده و در هنگام بارش باران نیز عملیات آبیاری متوقف می‌شود.

تولید نمایشگر هوشمند تخت بیمارستانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

این فعال حوزه دانش‌بنیان گفت: در هنگام آبیاری، فیدبکی به سمت اپراتور ارسال شده و از این طریق کار نظارت انجام می‌شود و تا زمانی که این فیدبک دچار مشکل نشده و در یک رنج قابل قبولی باشد نیازی به نیروی انسانی نیست.

تصوری ادامه داد: ما با دو کشت و صنعت خصوصی در حال مذاکره بوده و محصولات سه شالیزار نیز به فروش رسیده است و در موضوع فضای سبز نیز با یکی از بوستان‌های بزرگ شهر تهران در حال مذاکره هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ مزیت اصلی این شرکت دانش‌بنیان نسبت به رقبای آن، قیمت بسیار کم و به‌صرفه آن است. در این محصول از اجزا و کنترلر و سنسورهای مقرون‌به‌صرفه استفاده شده، درحالی که رقبای ما از سنسورهای اروپایی استفاده کردند که قیمت آن بالاتر شده است.

تصوری اضافه کرد: اگر ما ۴ ماه حقوق “آب‌بان” را ندهیم، می‌توان محصول این شرکت دانش‌بنیان که ۲ سال گارانتی دارد را خریداری کنیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا