Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
روستای اندج به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت ثبت شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
قزوین

روستای اندج به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت ثبت شد

فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در قزوین ضمن اشاره به ثبت روستای اندج به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت که در روزهای اخیر به ثبت رسیده است، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی باید به موقعیت‌های ویژهٔ استان قزوین در موضوع گردشگری ملی و بین‌المللی توجه بیشتری کند و حمایت‌های لازم را در این راستا داشته باشد.

وی ادامه داد: اندج نخستین پروندهٔ ارسالی از قزوین در حوزهٔ ثبت ملی شهرها و روستاها در حوزهٔ صنایع‌دستی بود.

محمدبیگی عنوان کرد: پیش از این نیز با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۳۰ کارگاه گلیم‌بافی در این منطقه فعال شده و رایزنی‌های لازم جهت تسریع در فرآیند ثبت ملی این روستا در سطح وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده بود.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، اندج روستایی در دهستان الموت بالا بخش الموت شرقی شهرستان قزوین است که فاصله ی آن تا شهر قزوین ۸۰ کیلومتر است. این روستا یکی از روستاهای زیبای الموت با طبیعتی بکر است که ظرفیت گردشگری فراوانی دارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا