کرمان

رویداد رفسنجان‌شناسی آغاز به‌کار کرد

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، صبح امروز به‌مناسبت ۱۸ دی‌ماه روز رفسنجان، روزی که مجسمه شاه از محل میدان کنونی حضرت ابراهیم به پایین کشیده شد، مراسم روز رفسنجان با ادای احترام اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به مقام شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر (عج) آغاز شد.

سپس نمایشگاه «رفسنجان در یک نگاه» با بیش از ۲۰ غرفه در سالن شهدای گمنام دانشگاه افتتاح شد.

در این نمایشگاه ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، صنایع دستی، گردشگری، رسانه، ورزشی و…. به نمایش گذاشته شده و تا پایان هفته دایر است و عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

 

امروز قرار است اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در ۷ کارگروه تخصصی مسائل و مشکلات شهرستان‌های رفسنجان و انار را بررسی و سپس بازدید میدانی از بخش‌های نوق، کشکوئیه، فردوس، مرکزی و شهرستان انار  داشته باشند و برای حل مسائل و مشکلات تصمیم‌گیری کنند. 

در این سفر حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، معاون پارلمانی رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس عضو کمیسیون فرهنگی و نمایندگانی از دولت حضور دارند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: امروز هفت کارگروه تخصصی تشکیل و نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت پس از طرح مشکلات حوزه‌های مربوطه توسط مسئولان کارگروه‌ها، نسبت به حل آن تصمیم‌گیری و راهکار می‌دهند.

 

دولت و مجلس سرمایه‌گذاری در علم  و فناوری را جدی بگیرند

رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) ضمن خیرمقدم به میهمانان این مراسم بیان کرد: امروز مشکل اساسی کشور ما بحث اقتصادی است که یکی از لازمه‌اش حل آن سرمایه‌گذاری در علم و فناوری است و در دانشگاه ولیعصر ۷۰ شرکت حضور دارند که ۱۰ شرکت دانش‌بنیان است و محصولاتی تولید می‌کنند که در  خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی افزود: دولت و مجلس سرمایه‌گذاری در علم  و فناوری را جدی بگیرند و در بودجه‌ها نگاه ویژه‌ای به دانشگاه شود.

رنجبرکریمی خاطرنشان کرد: دانشگاه ولیعصر (عج) با قدمت ۳۰ ساله اما ۱۵ سال سهمی از بودجه‌های دولتی نداشت و عمدتا با کمک خیران توسعه  یافته است. هفت هزار دانشجو دارد که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند و این نگاه ویژه می‌تواند کمک کند در اهداف علمی موفق شویم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا