خراسان رضوی

رکورد صرفه جویی مصرف گاز کشور در خراسان رضوی شکست

رکورد صرفه جویی مصرف گاز کشور در خراسان رضوی شکست

به گزارش برگزیده های ایران از خراسان، حسن افتخاری با بیان این مطلب که میزان گازصرفه جویی شده با همراهی مردم در سردترین شب سال معادل گاز مورد نیاز ۳۰۰ هزار خانوار است افزود: مطابق شاخص های مصرف انرژی، کاهش ۷ درجه ای دما باید موجب افزایش مصرف گاز شود. ولی با مشارکت مردم در پویش “هر خانه یک اتاق گرم” صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف گاز استان انجام شد.

وی از قطع سوآپ گازی ترکمنستان به ایران به دلیل گستردگی شدید سرما در منطقه خبر داد و گفت: در این شرایط راهکار فوری، صرفه جویی بخش خانگی در مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تشکر از مشارکت فعالانه و مسئولانه مردم مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی در پویش هر خانه یک اتاق گرم تاکید کرد: خاموش کردن یک بخاری اضافی در منزل و گرم کردن فقط یک محل در خانه پایداری شبکه گازرسانی استان را به صورت کامل تضمین می کند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر شبکه گازرسانی استان پایدار است ولی در صورت عدم رعایت الگوهای مصرف بهینه گاز در روستاها و شهرهای دور از مرکز با افت فشار گاز مواجه خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، افتخاری با بیان این مطلب که شهرستان مشهد دارای یک ملیون و ۴۰۰ هزار مشترک گاز است گفت: نقش همراهی مردم مشهد در پایداری شبکه گازرسانی مهم و حیاتی است.

استان خراسان رضوی با دو میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گاز به طور میانگین دو برابر کشور ۱۷ میلیونی هلند مصرف گاز دارد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا