بین الملل

آمریکا تکلیف هوش‌مصنوعی را روشن کرد!

آمریکا تکلیف هوش‌مصنوعی را روشن کرد!

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، برای اولین‌بار از یک فرمان اجرایی مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کرد. این اولین اقدام دولت ایالات‌متحده در نوع خودش است که با تبیین فرمانی اجرایی در ۸ بخش به ارزیابی‌ مواردی ازجمله مسائل امنیتی، مواردی در مورد حقوق مدنی و تحقیق در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار می‌پردازد.

مفاد مربوط به این فرمان اجرایی پیش‌تر برای شرکت‌های پیشرو درزمینه هوش مصنوعی تعریف شده بود ولی این نخستین اقدام الزام‌آور دولت در مورد این فناوری است.

آمریکا تکلیف هوش‌مصنوعی را روشن کرد!

رونمایی جو بایدن از اولین فرمان اجرایی درزمینه هوش مصنوعی

درحالی‌که سازمان‌های مجری قانون هشدار داده‌اند که آماده اعمال قوانین موجود در مورد سوءاستفاده از هوش مصنوعی هستند و کنگره تلاش کرده است تا درباره تبیین قوانین جدید اطلاعات بیشتری کسب کند، این فرمان اجرایی می‌تواند تأثیر سریع‌تری در این زمینه داشته باشد. کاخ سفید این فرمان اجرایی را به هشت بخش تقسیم کرده است:

  • ایجاد استانداردهای ایمنی و امنیتی جدید برای هوش مصنوعی: تعیین الزام برای برخی شرکت‌های هوش مصنوعی به اشتراک‌گذاری نتایج تست ایمنی با دولت فدرال و کمک به وزارت بازرگانی برای ایجاد رهنمودهایی در مورد هوش مصنوعی و تدوین برنامه امنیت سایبری برای شناسایی نقص‌ها و کاستی‌های این فناوری.
  • حفاظت از حریم خصوصی کاربران: تبیین دستورالعمل‌هایی که آژانس‌ها می‌توانند برای ارزیابی تکنیک‌های حفظ حریم خصوصی مورد استفاده در هوش مصنوعی از آن استفاده کنند.
  • حمایت از عدالت و حقوق مدنی: با رهنمودهای لازم از طریق پیمانکاران فدرال، از تبعیض‌آمیزبودن هوش مصنوعی جلوگیری می‌شود. همچنین ایجاد بهترین شیوه‌ها در استفاده مناسب از هوش مصنوعی در سیستم قضایی ازجمله استفاده از آن برای صدور احکام، ارزیابی‌ موارد ریسک‌دار و پیش‌بینی جرم.
  • حفاظت از مصرف‌کنندگان: ایجاد برنامه‌ای برای ارزیابی اقدامات بهداشتی مرتبط با هوش مصنوعی به‌صورت کلی و با راهبرد وزارت بهداشت. همچنین تبیین برنامه‌ای برای استفاده مسئولانه از ابزارهای هوش مصنوعی در این حوزه.
  • حمایت از کارگران: تهیه گزارشی درباره پیامدهای بالقوه هوش مصنوعی در بازار کار و مطالعه روش‌هایی که دولت فدرال می‌تواند از کارگرانی که تحت‌تأثیر هوش مصنوعی، کار خود را از دست می‌دهند، حمایت کند.
  • ترویج نوآوری و رقابت: افزایش کمک‌های مالی درزمینه تحقیقات هوش مصنوعی در حوزه‌هایی مانند تغییرات آب‌وهوا و همچنین در حوزه‌هایی برای جذب افراد متخصص و ماهر برای اقامت در ایالات‌متحده در این زمینه.
  • همکاری با شرکت‌های بین‌المللی: با هدف پیاده‌سازی استانداردهای هوش مصنوعی در سراسر جهان.
  • توسعه راهکارهایی در جهت استفاده بهینه از هوش مصنوعی توسط دولت فدرال: تبیین رهنمودهایی برای استفاده بهینه از هوش مصنوعی توسط نهادهای فدرال و تسریع در استخدام کارگران ماهر در این زمینه توسط دولت.

«بروس رید»، معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت: «این فرمان اجرایی، قوی‌ترین مجموعه اقداماتی است که هر دولتی در جهان تاکنون درزمینه ایمنی، امنیت و اعتماد هوش مصنوعی انجام داده است.»

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا