گلستان

ریشه آتش‌افروزی‌های‌ جهان اسلام به دست سران استکبار جهانی است/ بردن نام افراد از تربیون نمازجمعه صحیح نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه موقت استان گلستان اظهار کرد: جایگاه نماز جمعه، بسیار ارزشمند است چرا که نماز جمعه یک نماز معمولی نیست، جایگاهی است که هم بندگی خدا و معرفت‌افزایی را با خود دارد و هم آنچه را که مربوط به مصالح و مضر امت اسلامی است  از تریبون این نهاد باید مطرح  و برای مردم تبیین شود.

امام جمعه گرگان گفت: مهترین وظیفه امامان جمعه، تبیین و بازگو کردن معارف اسلامی است، این مسائل را امامان جمعه باید با مطالعه  برای مردم بیان کنند.

* بردن نام افراد و زیر سوال بردن آنها از تریبون نمازجمعه صحیح نیست

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان افزود: مسئولیت همه انبیاء این بوده که مردم را برای بندگی خدا دعوت کنند، آگاه کردن مردم به مسائل هم بسیار مهم است، اما باید دقت شود، اگر خبری را می‌شنوید و مستند نباشد و خدای ناکرده در خطبه  نماز جمعه مطرح کنید، این باعث کاهش اعتبار تریبون نمازجمعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: بردن نام افراد و زیر سوال بردن آنها از تریبون نمازجمعه صحیح نیست، این روش مناسبی نیست که امام جمعه‌ای بیاید و اسم و مسئولیت افراد را ببرد در حالی که ممکن است اصل قضیه هم درست نباشد.

* استان گلستان برای جهان اسلام می‌تواند در زمینه وحدت مذاهب و فرق اسلامی الگو باشد

نورمفیدی گفت: اگر هم بناست موضوعی را  پیگیری کنند، ابتدا آن طرف را بخواهند و خصوصی به ایشان تذکر دهند، این روش در اخلاق و معارف اسلامی آمده است، بدون بررسی و بدون سند در ملاءعام اسم کسی را نبریم و مطلبی را ندانسته علیه ایشان بازگو نکنیم.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: نهاد نمازجمعه باید به گونه‌ای عمل کند که همه سلایق سیاسی را پذیرا باشد و کسی احساس نکند که جایش در نمازجمعه نیست، همه سلایق سیاسی جامعه اهل این کشور و این انقلاب هستند و ما به عنوان امام جمعه باید به این مسائل توجه داشته باشیم. جمعه یعنی روز اجتماع  و امام جمعه یعنی اینکه ما امام همه جامعه هستیم و باید محور این اجتماع باشیم.

* تکفیری‌ها و داعشی‌ها به‌دنبال این هستند که مسلمین را به جان هم بیاندازند

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند استان گلستان نه تنها برای کل کشور بلکه برای جهان اسلام می‌تواند در زمینه وحدت مذاهب و فرق اسلامی الگو باشد، مخصوصا در سخنرانی اخیرشان تاکید داشتند که مسئله وحدت فقط یک تاکتیک نیست بلکه یک مسئله اصلی و اساسی و قرآنی است.

نورمفیدی ادامه داد: بزرگان ما چه در زمان حال و چه قبل از ما مثل مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی به مسئله وحدت امت اسلامی حساسیت داشتند، همچنین امام راحل به این مسئله ریشه‌ای و بنیادی اهتمام داشته و امروز هم مقام معظم رهبری تاکید بر این امر مهم داشته و دارند.

وی اضافه کرد: در حالی که تکفیری‌ها و داعشی‌ها و آنهایی را که مثل اینها هستند وهیچ یک از فرق اسلامی را قبول ندارد، چون جنایت اینها حتی از کافرها هم بدتر است، این گروه‌ها یک گلوله سمت اسرائیل نفرستادند ولی اینهمه در کشورهای اسلامی مرتکب جنایات شده و می‌شوند و به‌دنبال این هستند که مسلمین را به جان هم بیاندازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: مسوولان که به این استان سفر می‌کنند همیشه به وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در استان اشاره دارند و این مسئله مهم را از افتخارات و امتیازات استان بر می‌شمارند، این به این معنی نیست که خدای ناکرده ما از اصول خودمان پیروی نمی‌کنیم، اختلافات میان فرق اسلامی یک  موضوع  دیگر است، اما یک نکته عمومی وجود دارد و آن این است که همه مسلمانان  پیرو پیامبر(ص) هستند.

* ریشه آتش‌افروزهای‌ جهان اسلام به دست سران استکبار جهانی است/ اگر امام جمعه برای رضای خدا حرف بزند نزد خداوند اجرش محفوظ خواهد بود

امام جمعه گرگان اضافه کرد: این روزها همه شاهد هستیم که تمام تلاش دشمن، ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان است یک نگاه سطحی در همه دنیا داشته باشیم می‌بینیم که دعوا، معرکه و اختلافات فقط در کشورهای اسلامی مثل افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان، عراق، یمن و … است و هیچ وقت در کشورهای اروپایی چنین رویدادهایی مشاهد نشده است و ریشه این آتش‌افروزهای‌ها هم بر همگان آشکار است که به دست سران استکبار جهانی است، ما باید در مقابل این خطر بزرگ بایستیم و یک افق برتری را مدنظر قرار دهیم.

نورمفیدی افزود: همه گروه‌های سیاسی نزد من می‌آیند و حرف‌های خودشان را می‌زنند و من هم به صحبت‌های  آنها گوش می‌کنم، حتی یک وقتی انجمن حجتیه‌ای‌ها که من سخت با آنها مخالف هستم، وقت خواستند و آنها را پذیرفتم، آمدند حرف‌هایی را زدند و بنده هم نظرات خود را گفتم، بعدها شنیدم که گفتند این را نمی‌شود کاری کرد، معتقدم اگر امام جمعه برای رضای خدا حرف بزند در این میدان گوی سبقت را ربوده است و نزد خداوند اجرش محفوظ خواهد بود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا