هرمزگان

رییس میز عمان: گزارشاتی از معطلی و کندی تخلیه شناورهای ایرانی در عمان داریم/ توقع داریم این دغدغه فورا رفع شود

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، «خمیس جابری نخیلو» رئیس میز تخصصی عمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در دیدار با کاردار و نائب سفیر سفارت عمان در تهران به موضوع تأخیر در بازگشت کانتینرها پس از تخلیه بار اشاره و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری دوجانبه این موضوع هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

وی اضافه کرد: در پی حادثه طوفان شاهین کانتینرهای بسیاری خسارت دیده‌اند که برای جبران این خسارت نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

جابری حمل تره‌بار با شناورهای سنتی چوبی را سبب رونق اقتصاد محلی در هرمزگان خواند و تأکید کرد: چنانچه برای تسهیل فعالیت این دست شناورها اقداماتی صورت پذیرد می‎‌توانیم سطح مراودات را گسترده‌تر کنیم.

رئیس میز تخصصی عمان اتاق بازرگانی هرمزگان به مشکلات بانکی بازرگانان برای دادوستد با عمان نیز اشاره کرد و افزود: گشایش حساب ارزی برای بازرگانان ایرانی که سهام‌دار شرکت‌های عمانی هستند از دیگر موضوعاتی است که باید به‌زودی مرتفع شود.

وی افزایش سرعت در تجارت را سبب افزایش سودآوری و ارتقا سطح مراودات دانست و تصریح کرد: گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه کند و معطل شدن شناورهای ایرانی در عمان به ما رسیده است که توقع داریم این دغدغه نیز رفع و محدودیت تردد لندینگ کرافت ها بین بندر شهید باهنر و عمان هم از بین برود.

جابری بیان داشت: کد تعرفه‌ها و تخفیفات عوارض گمرکی بر بعضی کالاها باید مورد بازبینی قرار گیرد و از طرف عمانی درخواست داریم تا موضوع مجوزهای استاندارد که گمرک عمان از بازرگانان طلب می‌کند، بیش از یک بار نباشد.

وی یکی دیگر از محورهای همکاری‌های متقابل را گردشگری سلامت عنوان کرد و گفت: بیمارستان‌های هرمزگان و ایران می‌تواند میزبان شهروندان عمانی باشد و ما امکانات درمانی خود را با قیمت و کیفیتی بسیار مناسب در اختیاران همسایگان عمانی خود قرار خواهیم داد.

رئیس میز تخصصی عمان اتاق بازرگانی هرمزگان در پایان خواستار بازگشایی دفتر خدمات کنسولی عمان در بندرعباس شد و اضافه کرد: تبادل دانش بین اتاق‌های بازرگانی بندرعباس و عمان و دانشگاه‌های هرمزگان و شهرک‌های صنعتی دو کشور می‌تواند به نتایج مثبتی بیانجامد و از مقامات سفارت و هیئت‌های تجاری عمان برای بازید از توانمندی‌های صنعت، تولید، کشاورزی، معادن و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا