اجتماعی

جایگاه‌های شارژر خودروهای برقی تهران در کدام مناطق پایتخت نصب شده است؟

جایگاه‌های شارژر خودروهای برقی تهران در کدام مناطق پایتخت نصب شده است؟

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عرفان مدیرعامل مپنا، علی‌آبادی وزیر صمت، سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹، آیین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژ برگزار شد.

بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جانمایی جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی عبارتند از: پارکینگ طالقانی منطقه ۷، پارک نهج‌البلاغه منطقه ۲، پارکینگ امیرکبیر منطقه ۱۴، پارکینگ حافظ منطقه ۶، پارکینگ سعدی منطقه ۱۲، پارکینگ اندیشه منطقه ۷، بوستان آب و آتش منطقه ۳، شهرداری منطقه ۹، بوستان ولایت منطقه ۱۹، بوستان یاس فاطمی منطقه ۴، تره‌بار بیهقی منطقه ۶، میدان آزادی منطقه ۹، معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۶، نمایشگاه بین‌المللی و معاونت اجتماعی منطقه ۸.

راه‌اندازی شارژرهای ای سی و دی سی خودروهای برقی در شهر تهران با همکاری گروه مپنا

اهمیت را‌ه‌اندازی جایگاه شارژر خودروهای برقی از این جهت است که برقی‌سازی در حمل و نقل از جمله راهکارهای مقابله با مشکلات زیست محیطی شهرهای بزرگ مثل تهران محسوب می‌شود.

با افزایش تقاضا برای برقی‌سازی خودروها نیاز به توسعه و بهبود زیرساخت ایستگاه‌ها و جایگاه شارژر خودرو افزایش می‌یابد.

رشد تولید وسایل حمل و نقل الکترونیکی در جهان خودروسازان را در جهان به سمت ساخت خودروهای برقی سوق داده تا آنها بر آن هستند تا با معرفی و ساخت انواع ناوگان برقی با قابلیت بومی‌سازی این فناوری، برقی‌سازی خودروها را دنبال کنند. به نحوی که به کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و آلودگی‌های صوتی منجر شود.

ورود تاکسی‌های برقی و ارائه خدمات حمل و نقل پاک در کلانشهرها از علل لزوم توجه به زیرساخت‌های خودروهای برقی خواهد بود با توجه به تفاهمنامه فی‌ما‌بین شهردار تهران و گروه مپنا که بخشی از آن به اعلام آمادگی جهت مهندسی اجرا و تدارک پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های خودروهای برقی است سیاست‌های شهرداری تهران نیز به منظور کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران و لزوم توسعه حمل و نقل عمومی و در راستای ارتقاء خدمت‌رسانی به شهروندان به سمت برقی‌سازی پیش می‌رود.

در نتیجه با توجه به ماده نهم قانون هوای پاک، وزارت کشور موظف است با همکاری وزارتخانه صمت، به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با اولویت شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را ظرف مدت ۵ سال از محل منابع درآمدی ماده ۶ این قانون از طریق کمک بلاعوض یارانه تسهیلات یا صفر نمودن سود بازرگانی واردات خودروهای برقی ـ بنزینی (هیبریدی) و خودروهای الکتریکی و موتورسیکلت برقی به انجام برساند.

پایتخت “برقی” می‌شود!

بر همین اساس دستورات شهردار تهران مبنی بر تجهیز فوری شهر تهران به جایگاه‌های شارژ برقی نسبت به خرید ۷۴ دستگاه شارژرهای ای سی و دی سی (کند و تند) خودروهای برقی از گروه مپنا که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه برقی صنعتی نیز محسوب می‌شود توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اقدام شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا