اخبار روز

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

به گزارش برگزیده های ایران نشریه دِ ویک در تحلیلی در خصوص نامزدهای جایگزین بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ نوشت: بایدن گفته است عجله ای برای تایید رسمی نامزدی خود ندارد. تابستان گذشته، رئیس‌جمهور ۸۰ ساله این گمانه زنی را رد کرد که اکثریت بزرگی از رای‌دهندگان حزبش نمی‌خواهند او در انتخابات سال ۲۰۲۴ حضور داشته باشد، پس از آن که یک خبرنگار به ارقام نظرسنجی اشاره کرد که نشان می‌دهد فقط ۲۶ درصد از دموکرات‌ها می‌خواهند او به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود. اما بایدن به آن خبرنگار گفت: “نظرسنجی ها را بخوانید: شما همه شبیه هم هستید؛ نظرسنجی ها نشان می دهند که اگر اعلام نامزدی کنم، ۹۲درصد از دموکرات ها به من رأی خواهند داد.”

با این حال، این اظهارات تا حدودی گمراه کننده بود: ۹۲ درصد از دموکرات ها گفتند که در رقابت مجدد با ترامپ در انتخابات عمومی به بایدن رای می دهند، نه اینکه می خواهند او نامزد شود. با این حال، اگر ترامپ تصمیم به نامزدی بگیرد، احتمالا بایدن نیز در انتخابات نامزد شود. هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا با موفقیت انتخاب نشده است و تلاش‌های درون حزبی برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور فعلی معمولاً در انتخابات عمومی به او آسیب می‌زند.

احتمالا گزینه های زیر می توانند جایگزینی برای بایدن در صورت انصراف او از نامزدی باشند:

کامالا هریس

معاون رئیس جمهور کامالا هریس آسیب پذیر به نظر می رسد چرا که میزان محبوبیت او حتی پایین تر از بایدن است. واشنگتن پست خاطرنشان می کند که او تلاش کرده تا خود را از رئیس جمهور نامحبوبی که تحت رهبری او خدمت می کند متمایز کند. علیرغم میزان محبوبیت پایین او، نظرسنجی ها نشان می دهد که هریس همچنان گزینه شماره یک دموکرات ها برای ریاست جمهوری پس از بایدن است. نظرسنجی اخیر مرکز هاروارد نشان می‌دهد که معاون رئیس جمهور در صدر فهرست گزینه های بالقوه در صورت عدم انتخاب بایدن قرار دارد و ۲۲ درصد از رای دهندگان دموکرات او را به عنوان نامزد جایگزین خود انتخاب می کنند. از ۴۰ درصد رای دهندگان دموکرات که معتقدند در صورت اعلام نامزدی بایدن او در انتخابات مقدماتی شکست خواهد خورد، ۹ درصد گفتند که فکر می کنند هریس پیروز خواهد شد. هاروارد از ۲۹۰۵ رای دهنده ثبت نام شده بین ۲۲ تا ۲۳ مارس ۲۰۲۳ نظرسنجی کرد.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

>>>بیشتر بخوانید:

بایدن شانسی برای پیروزی در انتخابات آینده ندارد

ترامپ در چه حالت باید قید رئیس‌جمهور شدن را بزند؟

بایدن: قصد نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ را دارم

میشل اوباما

برخی از سیاستمداران میشل اوباما را وارث ظاهری حزب دموکرات می دانند. تنها مشکل این است که بانوی اول سابق می گوید نمی خواهد نامزد شود. او در سال ۲۰۱۸ گفت میلیون‌ها زن وجود دارند که تمایل دارند و علاقه زیادی به سیاست دارند. او اظهار داشت که تمایلی برای ورود به عرصه سیاست ندارد.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

گاوین نیوسام

فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام گفته است که اگر رئیس جمهور کمپین انتخاباتی مجدد خود را آغاز کند، بایدن را به چالش نمی کشد. او در ماه مه ۲۰۲۲، به سانفرانسیسکو کرونیکل گفت که اصلاً علاقه‌ای به رقابت دارد. با وجود این اظهار نظرها، به نظر می رسد که نومحافظه کاران خود را برای شرکت در انتخابات درون حزبی آماده می کنند. در تگزاس، او تبلیغات تمام صفحه منتشر کرد و مواضع خود را در مورد سقط جنین و قوانین حمل سلاح با فرماندار تگزاس، گِرگ ابوت مقایسه کرد. در فلوریدا و طی یک تبلیغ تلویزیونی ران دیسانتیس را مورد انتقاد قرار داد. او حتی ویدئوهایی را در پلتفرم تروث شبکه اجتماعی رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ منتشر می کند. با این حال، نیوسام در مصاحبه ای با سی بی اس در ماه اکتبر بار دیگر تاکید کرد که قصدی برای نامزدی برای ریاست جمهوری ندارد. او گفت: “این جاه طلبی من نیست؛ این جهتی نیست که من به آن متمایل شده ام.” وقتی از او پرسیده شد که آیا می تواند بگوید که هرگز برای ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد، پاسخ داد: “بله، من هیچ علاقه ای ندارم.” او همچنین تأیید کرد که از نامزدی بایدن برای انتخاب مجدد حمایت می کند.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

جی بی پریتزکر

فرماندار ایالت ایلینوی آمریکا نیز به چالش کشیدن بایدن را رد کرد، اما او در ماه های اخیر با سفر به مینه سوتا در حال ورود به مسیر مبارزات است. دستیاران می گویند که سفرهای او به خارج از ایالت برای حمایت از نامزدهای فرمانداری دموکرات است. پریتزکر در پاییز گذشته در دومین رقابت فرمانداری خود پیروز شد و علیرغم همه سر و صدایی که در مورد پتانسیل او به عنوان نامزد جایگزین وجود دارد، به نظر می رسد از حمایت از بایدن راضی است. او گفت: “من از جو بایدن حمایت می کنم. او برای انتخاب مجدد نامزد می شود و دوباره انتخاب خواهد شد. من فقط خوشحالم که مردم چنین فکری در مورد من دارند.” پریتزکر اخیرا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس در پاسخ به سوالی درباره مقاله نیویورک تایمز در ماه مارس که او را نامزد کمکی دموکرات ها خوانده بود، گفت: این قطعا بسیار خوشایند است، اما من قصد دارم به عنوان فرماندار ایالت ایلینوی خدمت خود را به پایان برسانم.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

پته بوتجج

در رده بندی “محتمل ترین نامزدهای دموکرات برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴” آرون بلیک از واشنگتن پست پیش بینی می کند پته بوتجج وزیر حمل و نقل، در جایگاه دوم قرار گیرد. از شهردار یک شهر متوسط بودن تا انتصاب به عنوان وزیر حمل و نقل و در نهایت انتخاب شدن برای پست ریاست جمهوری مسیر عادی و ساده ای نیست. اما بوتجج رقیب قدرتمندی در انتخابات مقدماتی ۲۰۲۰ بود و قبل از کناره گیری در سه شنبه بزرگ و حمایت از بایدن بیشترین نمایندگان را در مجمع عمومی آیووا به دست آورد. به گفته بلیک بوتجج به دلیل یک سری از بحران‌ها، از جمله خروج قطار از ریل در فلسطین شرقی، اوهایو، او با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. جدیدترین نظرسنجی هاروارد/ هریس همچنین نشان می دهد که او در انتخابات مقدماتی بدون بایدن با حمایت تنها ۸ درصد از رای دهندگان در رده پنجم قرار گرفته است.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

برنی سندرز

او دقیقاً مشکل “بایدن خیلی پیر است” را حل نمی کند: سناتور برنی سندرز روزی که فرانکلین دلانو روزولت حمله ژاپن به پرل هاربر را محکوم کرد، سه ماهه شد – اما او همچنان در حزب دموکرات پایگاه خوبی دارد و هیچ جانشین مشخصی برای پر کردن جای او پیدا نشده است. در آوریل ۲۰۲۲، کمپین سندرز در سال ۲۰۲۰ با انتشار یادداشتی به هوادارانش نامزدی در انتخابات را در صورت برگزاری انتخابات مقدماتی نفی نکرد.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون شهرت زیادی دارد، اما مشاور سیاسی داگلاس شوئن می گوید که باید تلاش بیشتری داشته باشد. شوئن در مقاله ای در ۳ ژوئیه ۲۰۲۲، برای پایگاه هیل استدلال کرد که در اوضاع نامطلوب عدم محبوبیت بایدن و فقدان هر گونه ستاره که بتواند در انتخابات عمومی پیروز شود، کلینتون یک گزینه و بهترین شانس برای سال ۲۰۲۴ است. جان الیس نویسنده محافظه کار نیز بر همین عقیده است و می گوید حکم دیوان عالی آمریکا پیرامون ممنوعیت سقط جنین، فرصتی را برای هیلاری کلینتون ایجاد می‌کند تا از حالت مخفی کاری خارج شود و مسیر اعلام نامزدی خود را برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آغاز کند. با این حال، کلینتون تابستان گذشته به فایننشال تایمز گفت که پیشنهاد نامزدی برای سال ۲۰۲۴ ممکن نیست و به انتظارش از بایدن برای نامزدی مجدد اشاره کرد.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

آلکساندریا اوکاسیو کورتز

الکساندریا اوکاسیو-کورتز به سختی به سن نامزد شدن در سال ۲۰۲۴ رسیده است. او حدود سه ماه قبل از روز تحلیف ۳۵ ساله می شود. در ژوئن ۲۰۲۲، او از سوال استفان کولبرت در مورد اینکه آیا در حال بررسی پیشنهادی در سال ۲۰۲۴ است طفره رفت. او به مجری برنامه Late Show گفت: “وقتی به پل رسیدیم از آن پل عبور خواهیم کرد.” دیک موریس، استراتژیست سیاسی، که پیش از جمهوری خواه شدن کمپین انتخاباتی بیل کلینتون در سال ۱۹۹۶ را مدیریت کرد، در کتابی جدید مدعی شد که اوکاسیو کورتز می تواند در انتخابات مقدماتی دموکرات ها پیروز شود اما به احتمال زیاد بیش از ۴۰ ایالت را در انتخابات عمومی از دست خواهد داد. موریس استراتژیستی بود که پیروزی میت رامنی در سال ۲۰۱۲ را پیش بینی کرده بود.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

ماریان ویلیامسون

ماریان ویلیامسون نویسنده مشهور و فعال در زمینه مشاوره و یاری معنوی افراد کمپین خود را برای نامزدی ریاست جمهوری حزب دموکرات در ماه مارس آغاز کرد و اولین نامزدی بود که به طور رسمی این کار را انجام داد. ویلیامسون در مراسم آغاز کمپین انتخاباتی، در سخنانی که آسوشیتدپرس آن را “لحنی سرکش” خواند، از کسانی که احساس می کنند بزرگ هستند و نامزدی خود را جدی نمی گیرند انتقاد کرد. در نظرسنجی اخیر مورنینگ کانسالت، ۴ درصد از رای دهندگان اصلی بالقوه دموکرات گفتند که اگر انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ این حزب امروز برگزار شود، از ویلیامسون حمایت خواهند کرد، در حالی که ۷۷ درصد از همین رای دهندگان گفتند که بایدن را انتخاب خواهند کرد.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

رابرت اف کندی جونیور

در اوایل آوریل، رابرت اف کندی جونیور، وکیل محیط زیست، بدبین به واکسن های شناخته شده، برادرزاده جان اف. کندی، رئیس‌جمهور ترورشده ایالات متحده و پسر رابرت اف. کندی، دادستان کل و سناتور ترورشده آمریکا، اسنادی را به کمیسیون فدرال انتخابات ارائه کرد تا به عنوان یک دموکرات وارد رقابت ۲۰۲۴ شود.

۱۰ نامزد مهم دموکرات‌ها چه کسانی هستند؟

دیگر کدام نامزدها؟

اسامی دیگری که مطرح شده اند عبارتند از: جینا ریموندو وزیر بازرگانی، جان کری وزیر خارجه سابق، رو خانا، نماینده ایالت کالیفرنیا، فرماندار نیوجرسی، فیل مورفی و سناتور امی کلوبوچار (مینسوتا)، کوری بوکر(نیوجرسی) ، شرود براون (اوهایو) و کریس مورفی (کنتیکت)، بتو اورورک نماینده سابق (تگزاس) و استیسی آبرامز (جورجیا) نیز از دیگر گزینه ها به شمار می روند؛ اگرچه هر دو در رقابت های فرمانداری موفق ظاهر نشدند.

*منبع: theweek / گزارش و ترجمه: ابوالفضل خدائی

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا