سیاسی

مجلس به دنبال رفع تبعیض حقوق بازنشستگان

مجلس به دنبال رفع تبعیض حقوق بازنشستگان

– اخبار سیاسی –

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، ضمن تاکید بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان‌، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود بازنشستگان از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند و ضروریست که حقوق این قشر متناسب و همسان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه مجلس و کمسیون برنامه و بودجه پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان است،  گفت: متاسفانه به دلایل مختلف این موضوع تاکنون محقق نشده است که با توجه به شرایط اقتصادی لازم است تا در برنامه هفتم که فرصتی مناسب است این امر صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه یک شخص بازنشسته پس از ۳۰ سال خدمت، باید حقوقی دریافت کند که تامین کننده زندگی بازنشستگی وی باشد، افزود: عادلانه نیست که شخص بازنشسته نیمی از حقوق افراد شاغل را دریافت کند لذا در کمیسیون برنامه و بودجه در تلاش هستیم که حقوق بازنشستگان در هر دستگاهی معادل ۸۰ تا ۹۰ درصد شاغلان هم رتبه باشد.

ارکانی با بیان اینکه به مرور زمان حقوق بازنشستگان با شاغلان مشابه دستگاهی که بازنشست شده‌اند، فاصله پیدا کرده است، اظهار کرد: مبنای متناسب و همسان‌سازی، تناسب در حقوق دریافتی افراد شاغل و بازنشستگان دستگاه‌های مشابه است.

نماینده نیشابور در مجلس گفت: لذا ضروریست که دولت با اقداماتی تبعیض به وجود آمده نسبت به حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از بین ببرد و به این مسئله توجه کند و شرایطی را فراهم کند که حقوق فرد بازنشسته حداقل ۸۰ تا ۹۰ درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

انتهای‌ پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا