مازندران

کشتارگاه شرق مازندران در نکا احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از نکا، موسی خلیلی پیش از ظهر امروز در نشست به شهردار نکا و اعضای شورای اسلامی شهر نکا با هدف بررسی مشکلات شهری و رفع موانع با اشاره به مطالبه شهروندان در راستای احداث کشتارگاه در شهرستان نکا اظهار کرد: موضوع کشتارگاه شرق مازندران سالیان سال است که مطرح شده و به دلیل عدم عمل به تعهدات شهرداری‌های دیگر شرق مازندران همچنان بلاتکلیف است.

وی گفت: همزمان با کمپوست که به احداث آن به شهرداری بهشهر واگذار شد؛ احداث کشتارگاه شرق مازندران هم به نکا واگذار شد اما شهرداری‌های شرق استان به تعهدات خود در این رابطه عمل نکردند و اکنون زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار متر مربع در شهرک صنعتی در کنار مجتمع شهید گرائیلی با زیرساخت اولیه معطل کشتارگاه است.

شهردار نکا افزود: برای ساخت کشتارگاه شرق مازندران در همان دوره هزینه اولیه انجام شد؛ اما در اواسط راه با ابطال مجوز کشتارگاه مواجه شدیم که در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای در این بخش مواجه هستیم و با وجود اینکه گوشت بهداشتی از کشتارگاه جویبار به بازار عرضه می‌شود اما نمی‌توان از دام‌هایی که به‌صورت غیربهداشتی ذبح می‌شوند و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند؛ به راحتی عبور کرد.

خلیلی همچنین به در دست ساخت بودن پل نکا  و سد لاستیکی اشاره کرد و افزود: پل نکا برای تردد بهتر و مطلوب‌تر برای شهروندان در دست ساخت است و سد لاستیکی هم از دیگر طرح‌های شهرداری نکاست که با انتخاب پیمانکار برای اتمام کار در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی  نیز در ادامه گفت: ایجاد درآمد پایدار شهری ضرورتی امکان‌ناپذیر برای همه شهروندان و شهروندان نکایی است که مجلس شورای اسلامی در این راستا با دغدغه ویژه وارد عمل شده و لایحه در آمد پایدار شهرداری‌ها، گام بلند مجلس برای حمایت از مدیریت شهری و روستایی است.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: لایحه درآمدهای پایدار از سوی دولت به مجلس ارسال شده و در آن منابع مالی که شهرداری‌ها می‌توانند بر اساس آن برای کسب منابع پایدار اقدام کنند، احصاء شد.

وی گفت: ایجاد درآمد پایدار شهری ضرورتی امکان‌ناپذیر برای همه شهروندان و شهروندان نکایی است که مجلس شورای اسلامی در این راستا با دغدغه ویژه وارد عمل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: نهایی کردن لایحه در آمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گام بلند مجلس برای حمایت از مدیریت شهری و روستایی است تا شاهد تقویت زیرساخت‌های شهرها و روستاهایی بوده و برای رشد و توسعه همه جانبه تلاش شود.

شریعتی افزایش درآمد پایدار برای شهرداری را مهمترین عامل برای توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: مجلس با تمام توان از مدیریت شهری و روستایی حمایت می‌کند و همه تلاش ما برای رفع مشکلات مردم در جامعه است.

سیداسماعیل میری هم با اشاره به حادثه‌خیر بودن ورودی شهر نکا آن را یکی از دغدغه‌های جدی ما و شهروندان نکایی دانست که خطرات فراوانی را برای شهروندان و خودروهای عبوری ایجاد کرده است و باید تعیین تکلیف شود و همچنین ساماندهی رودخانه نکا و گلزار شهدا آبلو هم از نیازهای مهم است.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا همچنین با اشاره به واگذاری طرح دریا به نکا به عنوان دیگر دغدغه مهم شهروندان گفت: در این بخش هم سالیان سال طرح دریا در اختیار نکاست اما به این شهر واگذار نشده است و انتظار است که با واگذاری آن به نکا شهروندان نکایی از این طرح و درآمد آن منتفع شوند.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا